  • 1. Data: 2004-07-08 13:22:37
    Temat: ewidencja sprzedaży
    Od: "forestart" <f...@p...onet.pl>

    szanowni listowicze
    z racji prowadzonej działalności będę vatowcem, narazie nie będę korzystał z
    kasy fiskalnej (sprzedaż mniejsza od 20 tys)
    jak prawidłowo ma wyglądać ewidencja sprzedaży;
    czy wpisy do kpir robić tylko raz w m-cu czy codziennie
    pozdrawiam
    artur

  • 2. Data: 2004-07-08 16:47:06
    Temat: Re: ewidencja sprzedaży
    Od: "forestart" <f...@p...onet.pl>

    > szanowni listowicze
    wcześniej chyba trochę zagmatwałem

  • 3. Data: 2004-07-08 20:05:10
    Od: "Aga" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "forestart" napisał

    > z racji prowadzonej działalności będę vatowcem, narazie nie będę
    korzystał z
    > kasy fiskalnej (sprzedaż mniejsza od 20 tys)
    > jak prawidłowo ma wyglądać ewidencja sprzedaży;

    Ja też tak mam: KPiR i VAT, ale na razie bez fiskalizacji, bo obroty
    mniejsze niż 20.000
    Moja pani z us powiedziała, że mam prowadzić ewidencję sprzedaży
    nieudokumentowanej, w której mam wpisywać kwoty netto codziennych
    utargów (na dowolnym druku ewidencji sprzedaży dostępnym w punktach
    zajmujących się rozprowadzaniem druków podatkowych) A jak się trafi
    jakaś faktura, to wpisać do ewidencji sprzedaży VAT.

    > czy wpisy do kpir robić tylko raz w m-cu czy codziennie

    Do książki przenosić w całości raz w miesiącu.
    Dobrze by było, jakby ktoś z Grupowiczów to potwierdził, bo ja
    początkująca...

    > pozdrawiam
    > artur

    Pozdrawiam, Aga

  • 4. Data: 2004-07-10 10:50:26
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Aga pisze:

    [...]

> [...]
    >
    > Do książki przenosić w całości raz w miesiącu.
    > Dobrze by było, jakby ktoś z Grupowiczów to potwierdził, bo ja

    Mila Pani z US ma racje.

    1. Nie ma urzedowego wzoru ewidencji sprzeazy, wiec mozesz ja sobie sama
    wydrukowac tak,
    bys miala te kolumny co trzeba, by wuliczyc i prawidlowo wypelnic
    deklaracje VAT. (wiec dowolna ze sklepu tez moze byc).

    2. Sprzedaz bezrachunkowa nalezy RAZ DZIENIE na koniec dnia wyliczyc
    i wpisac do ewidencji sprzedazy, podatnik MOZE zrobic to w cenie brutto,
    ale jesli chce i moze, to MOZE to zrobic w rozbiciu na stawki VAT.

    3. Sprzedaz rachunkowa oczywisce tez trzeba do ewidencji.

    4. Po zakonczeniu miesiaca ci, co wpisywali bruttomaja przeliczyc "na netto"
    wg "struktury zakupu" w danym miesiacu" i podliczyc.

    5. Podatnicy prowadzacy ewidencje sprzedazy VAT MOGA wpisac wynikajace z
    niej kwoty
    W JEDNEJ POZYCJI na koniec miesiaca do KPiR

    No i na koniec dobrze robisz weryfikujac to, co mila Pani w US mowila,
    bo jak (z kolei inna) mila Pani z US w Chrzanowie powiadala..
    "kzady odpowiada za siebie"

    Pozdrawiam

    Boguslaw