  • 1. Data: 2004-05-12 22:27:44
    Temat: f-ra za teleon komorkowy - kiedy ksiegowac?
    Od: "Newmen " <n...@g...pl>

    Faktura VAT za telefon komorkowy, wystawiona 28.04 z terminem platnosci 12.05.
    W jakim miesiacu ksieguje koszty a w jakim moge odliczyc VAT?
    (dotyczy DG, KPiR plus VAT, PDOF na zasadach ogolnych)

  • 2. Data: 2004-05-12 23:13:14
    Temat: Re: f-ra za teleon komorkowy - kiedy ksiegowac?
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia czw 13. maja 2004 00:27 opublikowane na
    pl.soc.prawo.podatki podpisane Newmen :

    > Faktura VAT za telefon komorkowy, wystawiona 28.04 z terminem platnosci
    > 12.05. W jakim miesiacu ksieguje koszty a w jakim moge odliczyc VAT?

    W maju.

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 3. Data: 2004-05-13 05:36:37
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

    > W odpowiedzi na pismo z dnia czw 13. maja 2004 00:27 opublikowane na
    > pl.soc.prawo.podatki podpisane Newmen :

    > W maju.

    A o ile metoda memoriałowa:
    koszty - kwiecień
    vat - maj.

    pozdrawiam
    lukasz kaliński

  • 4. Data: 2004-05-13 09:22:31
    Od: "Newmen " <n...@g...pl>

    Łukasz Kaliński <l...@g...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "Tristan Alder" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > A o ile metoda memoriałowa:
    > koszty - kwiecień
    > vat - maj.
    >
    > pozdrawiam
    > lukasz kaliński

    tak, memorial. A czy mozna koszty w maju? Fakture otrzymalem 4 maja.

  • 5. Data: 2004-05-13 13:17:54
    Temat: Odp: f-ra za teleon komorkowy - kiedy ksiegowac?
    Od: "Andrzej" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik Newmen <n...@g...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:c7u8d0$ko0$...@i...gazeta.pl...
> [...]
    > W jakim miesiacu ksieguje koszty a w jakim moge odliczyc VAT?
    > (dotyczy DG, KPiR plus VAT, PDOF na zasadach ogolnych)

    Witam
    Do rejestru VAT wg terminu płatności - czyli w maju
    a do KPiR w dacie poniesienia kosztu czyli wtedy kiedy zapłaciłeś

    http://www.gazeta.pl/usenet/

  • 6. Data: 2004-05-13 15:09:16
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia czw 13. maja 2004 07:36 opublikowane na
    pl.soc.prawo.podatki podpisane Łukasz Kaliński:

    > Użytkownik "Tristan Alder" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > A o ile metoda memoriałowa:
    > koszty - kwiecień
    > vat - maj.

    Nieprawda. Faktury za telefon księgujemy w miesiącu dokonania wpłaty
    (kasowo).

  • 7. Data: 2004-05-13 22:29:34
    Od: "Newmen " <n...@g...pl>

    Andrzej <s...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > Do rejestru VAT wg terminu płatności - czyli w maju
    > a do KPiR w dacie poniesienia kosztu czyli wtedy kiedy zapłaciłeś

    OK, co do VAT-u to nie mam juz watpliwosci. (art.19 pkt.13 Ustawy VAT)
    A jaka jest podstawa prawna ujecia w koszty w momencie zaplaty za fakture?
    Przy memoriale to chyba powinna decydowac data otrzymania faktury a nie
    faktyczne jej zaplacenie... czy sie myle?

  • 8. Data: 2004-05-14 05:57:10
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Nie mylisz sie.

    --
    Mieczysław
    ----

  • 9. Data: 2004-05-14 08:39:41
    Od: "Andrzej" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik Newmen <n...@g...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:c80sse$fjq$...@i...gazeta.pl...

> [...]
    > Przy memoriale to chyba powinna decydowac data otrzymania faktury a nie
    > faktyczne jej zaplacenie... czy sie myle?

    Przy metodzie kasowej liczy faktyczne poniesienie kosztu
    http://www.gazeta.pl/usenet/

  • 10. Data: 2004-05-15 10:40:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 14 May 2004, Mieczyslaw wrote:

> [...]
    >+ > Przy memoriale to chyba powinna decydowac data otrzymania faktury a nie
    >+ > faktyczne jej zaplacenie... czy sie myle?

    Czekaj, data *otrzymania* faktury ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)