  • 1. Data: 2002-07-10 19:21:33
    Temat: fAKTURA W WALUCIE OBCEJ
    Od: "Kuba" <k...@o...pl>

    Witam,

    Czy mogę sporządzić fakturę VAT dla odbiorcy zagranicznego za sprzedaż
    usług, towaru w walucie obcej, np. w EURO?

    Pozdrawiam
    Kubusiam

  • 2. Data: 2002-07-10 20:27:36
    Temat: Re: fAKTURA W WALUCIE OBCEJ
    Od: k...@t...pl (KaMeL)

    Witaj Kuba,

    W Twoim liście datowanym 10 lipca 2002 (21:21:33) można przeczytać:
> [...]

    K> Czy mogę sporządzić fakturę VAT dla odbiorcy zagranicznego za sprzedaż
    K> usług, towaru w walucie obcej, np. w EURO?

    oczywiście, a księgujesz wg średniego kursu NBP z tego dnia

    --
    Pozdrowienia,
    K...@t...net.pl

  • 3. Data: 2002-07-10 21:43:36
    Od: Tomasz Marcin Hippe <t...@c...com.pl>

    KaMeL wrote:

    > Witaj Kuba,
    >
    > W Twoim liście datowanym 10 lipca 2002 (21:21:33) można przeczytać:

    > oczywiście, a księgujesz wg średniego kursu NBP z tego dnia

    nie NBP ale wg kursu banku realizującego płatmosc. W razie czeko się
    robi dokument róznic kursowych

    --
    pozdrowienia...

    Tomasz Marcin Hippe (tmh - 3/mia/100)

    Aqualog w zwariowanie niskiej cenie :-)
    COLISA Sklep Akwarystyczno-Zoologiczny w Internecie /colisa.com.pl/

  • 4. Data: 2002-07-11 08:31:35
    Od: <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > K...@t...net.pl
    >
    > A czy mogę księgować wg śrdniego kursu z innego banku, czy musi być to NBP?
    Ja bardzo często odwiedzam stronę www.oanda.com

    Pozdrawiam
    Kubusiam

  • 5. Data: 2002-07-11 10:58:33
    Temat: Re[2]: fAKTURA W WALUCIE OBCEJ
    Od: k...@t...pl (KaMeL)

    Witaj Tomasz,

    W Twoim liście datowanym 10 lipca 2002 (23:43:36) można przeczytać:

    TMH> nie NBP ale wg kursu banku realizującego płatmosc. W razie czeko się
    TMH> robi dokument róznic kursowych

    przecież jak wystawiasz taką fakturę to nie masz jeszcze zapłaty.
    Księgujesz wg NBP a jak jest zapłata to wyliczasz różnice kursowe.
    Czy nie tak ?

    --
    Pozdrowienia,
    K...@t...net.pl

  • 6. Data: 2002-07-11 11:09:51
    Od: bromden <b...@p...gazeta.pl.no.spam>

    ustawa pdof:
    art. 14. pkt. 1a. Przychody w walutach obcych przelicza się na złote
    według kursów średnich z dnia uzyskania przychodu ogłaszanych przez
    Narodowy Bank Polski. Jeżeli przychody wyrażone są w walutach obcych,
    a między dniem ich uzyskania i dniem faktycznego otrzymania występują
    różne kursy walut, przychody te odpowiednio podwyższa się lub obniża o
    różnice wynikające z zastosowania kursu kupna walut z dnia faktycznego
    otrzymania przychodów, ustalonego przez bank, z którego usług korzystał
    uzyskujący przychód, oraz zastosowania kursu średniego ogłaszanego przez
    Narodowy Bank Polski z dnia uzyskania przychodu.

  • 7. Data: 2002-07-11 14:23:12
    Od: "ppinq" <p...@h...pl>

> [...]
    >uzyskujący przychód, oraz zastosowania kursu średniego ogłaszanego przez
    >Narodowy Bank Polski z dnia uzyskania przychodu.

    Czy "dzień uzyskania" to dzień wystawienia faktury ?
    Jeśli tak, to rozumiem, że "dzień faktycznego otrzymania" jest
    datą wpływu waluty na konto - brakowałoby tu jeszcze chyba daty
    zamiany na PLN, która może przecież odbyć się dużo później
    i tym samym powodować kolejne różnice kursowe.

    PinQ

    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 8. Data: 2002-07-11 14:42:41
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "ppinq" <p...@h...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zamiany na PLN, która może przecież odbyć się dużo później
    > i tym samym powodować kolejne różnice kursowe.

    Oczywiscie, od srodkow wlasnych.

    Karol

  • 9. Data: 2002-07-11 15:04:55
    Od: "ppinq" <p...@h...pl>

    >Oczywiscie, od srodkow wlasnych.

    Czyli przy rezygnacji z natychmiastowej zamiany na PLN
    różnice kursowe rozlicza się w rzeczywistości dwa razy ??

  • 10. Data: 2002-07-11 17:01:43
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    > Czyli przy rezygnacji z natychmiastowej zamiany na PLN
    > różnice kursowe rozlicza się w rzeczywistości dwa razy ??

    Przyjmujac zalozenie, ze otrzymasz calosc naleznosci za fakture, ktora to
    kwotę pozniej tez w calosci odsprzedasz bankowi.

    Karol