  • 11. Data: 2002-07-11 17:26:11
    Temat: Re: fAKTURA W WALUCIE OBCEJ
    Od: "ppinq" <p...@h...pl>

    >Przyjmujac zalozenie, ze otrzymasz calosc naleznosci za fakture, ktora to
    >kwotę pozniej tez w calosci odsprzedasz bankowi.

    Zakładając, że jestem os.fiz. prowadzącą DG i otrzymuję zapłatę
    w USD mamy wobec tego takie możliwości:

    1.Przelewam USD na firmowe konto złotowe i powtórnie rozliczam różnice.

    2.Wyciągam sobie USD i sprzedaję je "prywatnie" w kantorze nie
    zwaracając sobie głowy żadnymi różnicami i podatkami.

    Czy żaden US się do tego nie przyczepi ?
    Przy spadającym kursie PLN osiągam dodatkowe i niepodatkowane
    wpływy - fiskus to akceptuje ?

    PinQ
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 12. Data: 2002-07-11 19:54:18
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "ppinq" <p...@h...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > 2.Wyciągam sobie USD i sprzedaję je "prywatnie" w kantorze nie
    > zwaracając sobie głowy żadnymi różnicami i podatkami.

    IMHO wyplata USD z konta tez powoduje powstanie roznic kursowych (musisz
    wycenic ten rozchod po kursie kupna walut banku).
    Tak przynajmniej byloby przy prowadzeniu pelnej ksiegowosci. Moze Tomek Ci
    cos doradzi jak to dziala w KPiR

    > Czy żaden US się do tego nie przyczepi ?
    > Przy spadającym kursie PLN osiągam dodatkowe i niepodatkowane
    > wpływy - fiskus to akceptuje ?

    IMHO powinienes uwzglednic to w KPiR (mozesz miec zarowno przychod jak i
    koszt).

    Pozdrawiam,
    Karol