  • 1. Data: 2002-07-10 14:22:28
    Temat: Umowa cywilna kupna sprzedaży
    Od: "atoni" <a...@w...pl>

    Umowa zawarta w lutym tego roku. Jaki jest maksymalny termin
    odprowadzenia opłaty skarbowej ? Konsekwencje przekroczenia
    tego terminu ? Poprostu zapomniałem, bo kwota jest niewielka,
    1.500 zł. a kupione części odebrałem kilka dni temu. Czy ktoś mógłby mi
    doradzić w tej sprawie ? Chciałbym z US być ok. Czy grozi mi
    jakaś kara za taką zwłokę ?
    atoni :)

  • 2. Data: 2002-07-11 07:33:43
    Temat: Re: Umowa cywilna kupna sprzedaży
    Od: "szarwal" <s...@p...gazeta.pl>

    Za sprzedaż nie ma już opłaty skarbowej tylko podatek od czynności
    cywilnoprawnych PCC ( o ile się wiem obowiazuje on od umowy sprzedaży
    powyżej 2000 zł). Jeśli tak jest to nie musisz go płacić ( 1500zł)
    Użytkownik atoni <a...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:aghg0f$j1g$...@n...tpi.pl...

  • 3. Data: 2002-07-11 12:17:47
    Od: "atoni" <a...@w...pl>

    Witaj ...

    > Za sprzedaż nie ma już opłaty skarbowej tylko podatek od czynności
    > cywilnoprawnych PCC ( o ile się wiem obowiazuje on od umowy sprzedaży
    > powyżej 2000 zł). Jeśli tak jest to nie musisz go płacić ( 1500zł)

    Zasięgnąłem dodatkowo opinii w US i wychodzi na to, że kwota
    ta wynosi 1.000 zł. Jeśli większa, należy złożyć deklarację
    PC 1 podpisaną przez sprzedającego, w ciągu 14 dni
    i szczegółowy wykaz przedmiotów i części licząc po cenie rynkowej.
    Więc ktoś nie może sprzedać np. za symboliczną cenę przedmiotów
    i urządzeń lub części pozostałych po działalności w zakresie usług
    instalatorskich po zmarłym właścicielu ? Jak to jest ?

    Dzięki za pomoc i naprowadzenie na właściwy trop...:)
    Pozdrawiam: atoni

  • 4. Data: 2002-07-11 16:52:37
    Od: "Tomek" <o...@y...com>

    Użytkownik "atoni" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > instalatorskich po zmarłym właścicielu ? Jak to jest ?
    >
    > Dzięki za pomoc i naprowadzenie na właściwy trop...:)

    Sprzedać możesz za ile chcesz - nawet za złotówkę. Jednak podatek PCC musisz
    zapłacić od wartości RYNKOWEJ - to nie oznacza, że urząd skarbowy zarzuca ci
    jakieś fałszerstwa czy inne "cuda" - taki jest przepis. Jeżeli nie
    zapłaciłeś podatku w terminie 14 dni od zawarcia umowy, to nic się jeszcze
    nie stało (o ile nie złapała Cię w tym czasie kontrola) - po prostu wypełnij
    teraz PCC-1 i złóż je w urzędzie skarbowym. Zapłać podatek i dolicz do niego
    odsetki (od kwoty PODATKU a nie od wartości umowy ! - sorry, że to piszę,
    ale wiele osób tak te odsetki chce liczyć). Jeżeli kwota odsetek jest niższa
    od 2 złotych, to się ich nie wpłaca. Odsetki są w tej sytuacji jedyną
    "karą", którą musisz ponieść za opóźnienie.

    Tomek

  • 5. Data: 2002-07-13 22:53:13
    Od: "atoni" <a...@w...pl>

    Bardzo dziękuję za pomoc i wyjaśnienia.
    Mam jednak jeszcze jedno pytanie. O co chodzi w deklaracji
    PCC 1 w części E , " Informacja o zwolnieniu od podatku
    od czynności cywilnoprawnej " - pole 41 - " Jeden z podatników
    jest zwolniony z podatku" ( zaznaczyć właściwy kwadrat) tak- nie.
    Poza tym nie wiem gdzie na tej deklaracji wypełnić, która ze stron
    ma obowiązek odprowadzenia podatku.
    Z góry wielkie dzięki.
    Pozdrawiam
    atoni