  • 1. Data: 2002-08-06 22:00:41
    Temat: faktura
    Od: "Magdalena Budzynska" <m...@p...pl>

    Witam ponownie :)
    Kiedy moge zaksiegowac fa VAT, jezeli nie mam upowaznienia odbiorcy?
    Czy moge w dniu wystawienia, czy dopiero, gdy kontrahent mi odesle podpisana
    fakture?
    Pozdrawiam
    Magdalena Budzynska

  • 2. Data: 2002-08-07 06:21:31
    Temat: Re: faktura
    Od: "Marco" <m...@p...onet.pl>

    Co znaczy zaksięgować. Jeżeli rozumiesz przez to ujęcie w księgach
    rachunkowych, to w myśl ustawy o rachunkowości ksiągujesz w momencie
    otrzymania faktury, i żadne upoważnienia z tego względu cię nie interesują.
    o powaznieniach mówi dopiero ustawa o vat, no ale ujęcie w odp[owiedniej
    dekalracji to nie ksiegowanie (przynajmniej dla mnie).
    Jezeli cie interesuje coś innego to sprecyzuj
    pozdrawiam

  • 3. Data: 2002-08-07 06:30:53
    Od: "buba" <1...@w...pl>

    Jeżeli rozumiesz przez to ujęcie w księgach
    > rachunkowych, to w myśl ustawy o rachunkowości ksiągujesz w momencie
    > otrzymania faktury,

    Magdzie chyba chodzilo o fv wystawiana przez nią

    Magdo fv ksiegujesz , czy jak to nazwiemy z data jej wystawienia, przeciez
    na podpisana kopie mozesz czekac i 3 miesiace - a gdzie obowiazek podatkowy
    ( dochodowy , vat )

    pozdr

  • 4. Data: 2002-08-07 10:03:09
    Od: "Magdalena Budzynska" <m...@p...pl>

    > Magdzie chyba chodzilo o fv wystawiana przez nią

    tak!

    > Magdo fv ksiegujesz , czy jak to nazwiemy z data jej wystawienia, przeciez
    > na podpisana kopie mozesz czekac i 3 miesiace - a gdzie obowiazek
    podatkowy
    > ( dochodowy , vat )

    czyli ksiegowac i nie czekac na podpisana? a co w razie kontroli? przeciez
    teoretycznie fa nie podpisana nie spelnia wymogow?

    Pozdrawiam
    Magdalena Budzynska

  • 5. Data: 2002-08-07 15:56:48
    Od: "Jacek" <s...@p...pl>

    Użytkownik "Magdalena Budzynska" <m...@p...pl> napisał w
    wiadomości news:aiqr5t$ptd$1@news.tpi.pl
    > czyli ksiegowac i nie czekac na podpisana? a co w razie kontroli?
    > przeciez teoretycznie fa nie podpisana nie spelnia wymogow?

    Tym się nie przejmuj.
    Jacek

  • 6. Data: 2002-08-07 16:12:52
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    > tak!

    > podatkowy
    >
    > czyli ksiegowac i nie czekac na podpisana? a co w razie kontroli? przeciez
    > teoretycznie fa nie podpisana nie spelnia wymogow?

    Za bardzo sie przejelas przepisami zamiast podejsc do nich na chlodno i
    logicznie.

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 7. Data: 2002-08-07 21:32:41
    Od: "Magdalena Budzynska" <m...@p...pl>

    Użytkownik "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Za bardzo sie przejelas przepisami zamiast podejsc do nich na chlodno i
    > logicznie.
    >
    > Pozdrawiam,
    > Karol

    US chyba nie przyjmie tlumaczenia, ze bylam chlodna i logiczna wzgledem
    przepisow?
    MB

  • 8. Data: 2002-08-08 05:41:44
    Od: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>

    Magdalena Budzynska wrote:

    > czyli ksiegowac i nie czekac na podpisana? a co w razie kontroli? przeciez
    > teoretycznie fa nie podpisana nie spelnia wymogow?
    Co w razie kontroli - uznanie sprzedaży za niebyłą? Przecież to super -
    mniejszy VAT i PIT! Masz nadpłatę podatku! Bo innej sankcji być nie może
    :-)
    Ale powaznie - nie ma przepisu który by uznawał fakturę VAT niepodpisaną
    przez odbiorcę za nieważną.
    Ten przepis jest troche bez sensu. Z jednej strony - faktura musi być
    podpisana - z drugiej brak podpisu nie pociąga za sobą żadnych konsekwencji
    dla sprzedawcy. Prawny bubel - obowiązek bez sankcji za niewykonanie.

    Często jest tak że np. odbiorca nie chce podpisać, droczy sie i wykłuca, ale
    faktura wystawiona, towar dostarczony - obowiązek podatkowy powstał, trzeba
    to zaksięgowac i podatki popłacić. Jeżeli tego nie zrobisz, dopiero moga
    być kłopoty.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    e-mail: m...@e...com.pl

  • 9. Data: 2002-08-08 08:58:36
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    > Użytkownik "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > US chyba nie przyjmie tlumaczenia, ze bylam chlodna i logiczna wzgledem
    > przepisow?

    Jak dobrze interpretujesz to masz wygrana w kieszeni :-)

    Pozdrawiam,
    Karol