  • Data: 2002-06-07 07:44:31
    Temat: Re: faktura a przelew jak księgować?
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 7 Jun 2002, waszko wrote:
    [...]
    >+ Natomiast księgowanie w Ewidencji sprzedaży Vat
    >+ jeżeli pieniądze wpłyną wcześniej niż wystawiłem fakturę to jak opisuję
    >+ przychód na konto bo jeszcze nr faktury nie ma
    >+ czy tylko dane wpłacającego? a jak później wystawię fakturę to gdzie ją
    >+ księguje.

    Hm...

    >+ I jeszcze sprawa KPiR wprowadzam kwoty brutto czy netto.

    Netto.
    W kosztach też, chyba że VAT (lub jego część) jest nieodliczalna
    - wtedy brutto (lub część VATu w koszt).
    Jak zaczniesz sprzedawać (lub pośredniczyć) w usługach "zw"
    to możesz właśnie nadepnąć na strukturę sprzedaży (i częściowo
    nieodliczalny VAT); przejdź na wysyłki za zaliczeniem :)

    Pozdrowienia, Gotfryd