  • 1. Data: 2002-06-06 17:15:35
    Temat: faktura a przelew jak księgować?
    Od: "waszko" <w...@p...gazeta.pl>

    Sprzedaję towar osobie nie prowadzącej DG poprzez wysyłkę raz odbywa się to za
    zaliczeniem i pieniądze wpływają po kilku dniach a raz po wcześniejszej wpłacie
    również na konto -jak to księgować ,
    myślałem że wystarczy księgować same faktury ale przeglądając grupę natknąłem się na
    wprowadzanie do księgi wyciągów bankowych .
    Gdyby ktoś znający problem miał odrobinę dobrej woli i wyjaśnił lub dał namiar gdzie
    szukać szczegółów - będę bardzo wdzięczny.
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2002-06-06 21:00:31
    Temat: Re: faktura a przelew jak księgować?
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik waszko <w...@p...gazeta.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:ado5b7$85s$...@n...gazeta.pl...
[...]

    Jak przypuszczam prowadzisz Książkę Przych i Rozch.? Czy jesteś płatnikiem
    VAT?
    A nie musisz mieć kasy fiskalnej? Muszę poszukać bo kiedys o tym była mowa
    na liście, że chyba jak są wpłaty na konto to liczą się do obrotu
    kwalifikującego na kasę. A jak przekazy pocztowe to nie. Na pewno liczy się
    do obrotu sprzedaż na rzecz osób nie prowadzących DG bez względu na to czy
    wystawiasz faktuy czy nie. Ale to trzeba sprawdzić.
    Za to w świetle przepisów odnośnie KPiR przychód księgujesz w dniu
    wystawienia faktury.
    Za to jeżeli jesteś płatnikiem VAT to czasami może być trochę inaczej.
    Jeżeli np dostałes wcześniej pieniądze niż wystwiłeś fakturę to obowiązek
    podatkowy powstaje z chwilą otrzymania pieniędzy.
    Poza tym inaczej jest z fakturami za śmieci, telefon itp. Możesz o tym
    poczytać w moim FAQ (adres w podpisie)
    Nie wiem na jaki temat była rozmowa, czy wyciągów bankowych za ZUS czy
    innych?

    pozdrawiam
    WS

  • 3. Data: 2002-06-06 21:13:03
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Tak, zapomniałem dać podpis :))

    --
    My ICQ # 131633151
    GG 3842497

  • 4. Data: 2002-06-06 22:45:16
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 6 Jun 2002, Wojciech Suszycki (Brick B.) wrote:

> [...]
    >+ myślałem że wystarczy księgować same faktury ale przeglądając grupę
    >+ natknąłem się na wprowadzanie do księgi wyciągów bankowych .

    Tu są dwie sprawy, które mogłeś przyhaczyć na grupie:
    - księgowanie operacji gospodarczych
    - księgowanie kosztów i dochodów z konta

    Same *koszty i dochody* "wciągasz" jako osobną pozycję
    do KPiR :)
    [...]
> [...]
    >+ na liście, że chyba jak są wpłaty na konto to liczą się do obrotu
    >+ kwalifikującego na kasę. A jak przekazy pocztowe to nie.

    ????? -:O !

    >+ Na pewno liczy się
    >+ do obrotu sprzedaż na rzecz osób nie prowadzących DG bez względu na to czy
    >+ wystawiasz faktuy czy nie. Ale to trzeba sprawdzić.

    To niestety tak jest :(

> [...]
    >+ Jeżeli np dostałes wcześniej pieniądze niż wystwiłeś fakturę to obowiązek
    >+ podatkowy powstaje z chwilą otrzymania pieniędzy.

    Tak z ciekawości: a "bezVATowo" to nie będzie przychód ?

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2002-06-07 04:42:01
    Od: "waszko" <w...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:adoilb$3n5$1@sunsite.icm.edu.pl...
> [...]
    >
    > pozdrawiam
    > WS
    >
    > Tak prowadzę KPiR oraz jestem płatnikiem Vat
    kasy z tego co wiem jeszcze nie dopiero po przekroczeniu 20000zł a do tej
    kwoty jeszcze daleko gdyż zacząłem od 1-06-2002
    Natomiast księgowanie w Ewidencji sprzedaży Vat
    jeżeli pieniądze wpłyną wcześniej niż wystawiłem fakturę to jak opisuję
    przychód na konto bo jeszcze nr faktury nie ma
    czy tylko dane wpłacającego? a jak później wystawię fakturę to gdzie ją
    księguje.
    I jeszcze sprawa KPiR wprowadzam kwoty brutto czy netto.
    Pozdrawiam Waszko

  • 6. Data: 2002-06-07 06:54:07
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    <s...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Za to w świetle przepisów odnośnie KPiR przychód
    księgujesz w dniu
    > wystawienia faktury.

    A w przypadku kiedy dostałem fakture pod koniec
    maja (z terminem zapłaty 2 tyg.) i zapłaciłem
    przelewem na poczatku czerwca to do KPiR księguje
    z jaka datą ? a z jaką do ewidencji zakupów VAT ?
    (nie jest to faktura za telefon itp.)

    Sark

  • 7. Data: 2002-06-07 07:44:31
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 7 Jun 2002, waszko wrote:
    [...]
> [...]
    >+ przychód na konto bo jeszcze nr faktury nie ma
    >+ czy tylko dane wpłacającego? a jak później wystawię fakturę to gdzie ją

    Hm...

    >+ I jeszcze sprawa KPiR wprowadzam kwoty brutto czy netto.

    Netto.
    W kosztach też, chyba że VAT (lub jego część) jest nieodliczalna
    - wtedy brutto (lub część VATu w koszt).
    Jak zaczniesz sprzedawać (lub pośredniczyć) w usługach "zw"
    to możesz właśnie nadepnąć na strukturę sprzedaży (i częściowo
    nieodliczalny VAT); przejdź na wysyłki za zaliczeniem :)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 8. Data: 2002-06-07 10:05:44
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    > maja (z terminem zapłaty 2 tyg.) i zapłaciłem
    > przelewem na poczatku czerwca to do KPiR księguje
    > z jaka datą ? a z jaką do ewidencji zakupów VAT ?

    Może w skrócie:
    K-DOCH-CZER/VAT-MAJ,CZER
    M-DOCH-MAJ/VAT-MAJ,CZER

    Może być? :-))