  • 11. Data: 2005-08-30 19:35:15
    Temat: Re: faktura eksportowa w EUR - według jakiego kursu?
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    xxx wrote:
    > Nie, nie.

    Bardzo ciekawe :-)
    Ja mam z kontrahentem uzgodniony przelicznik
    4,3 zł=1 euro i po tyle przeliczam:
    *ze złotówek na euro*.

    A te wszystkie kursy, które podajecie
    (mniej lub bardziej trafnie) to stosuję
    dopiero do przeliczania z euro na złotówki do celów
    podatkowo-rozliczeniowych.

  • 12. Data: 2005-08-31 06:28:21
    Od: "tom" <adres_w_tresci>

    Użytkownik "xxx" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "tom" <adres_w_tresci> napisał w wiadomości

    > Nie, nie.
    >
    > Po kursie srednim Euro wg tabeli NBP z dnia wystawienia faktury. Te sume
    > wpisuje sie w "ksiegowosc" (nie powiedziene zostalo jakie typ ksiegowosci)
    > ta sama data. Po "przyjsciu" przelewu na konto wpisuje sie z odpowiednim
    > znakiem roznice.
    > W kwartalnym VAT-EU ujmuje sie to co wyszlo wg przeliczenia po kursie
    > srednim
    >
    > Pozdrowienia - xxx

    Ty mówisz o przypadku z fakturą i VATEM i zapewnie jest tak że róznicę
    miedzy przeliczonymi kwotami z EUR jedna z nia wystawienia faktury (po
    kursie średnim) a drugą
    (po kursie kupna w banku) wrzuca się w koszta . Natomiast jak to jest u
    ryczłatowców zwolnionych z VAT?
    Przeliczę kwotę w dniu wystawieniu rachunku na EUR po średnim, potem
    przyjdzie przelew po kursie kupna
    i jak będziee różnia to co się z nią dzieje?

  • 13. Data: 2005-08-31 06:37:20
    Od: "tom" <adres_w_tresci>

> [...]
    > przyjdzie przelew po kursie kupna
    > i jak będziee różnia to co się z nią dzieje?

    wychodzi na to ze pomniejsza sie po prostu przychód albo powiekszą w
    zależnosci
    od wartości róznicy w kursach

  • 14. Data: 2005-08-31 07:39:33
    Od: "xxx" <w...@w...pl>

    > Bardzo ciekawe :-)
    > Ja mam z kontrahentem uzgodniony przelicznik
    > 4,3 zł=1 euro i po tyle przeliczam:
    > *ze złotówek na euro*.
    Z kontrahentem mozna sie umowic na kurs 1 PLN=1000 EUR albo 1 pies = 2 koty
    (jak w RWPG), ale w kwitach ksiegowych podaje sie kurs wg NBP

    Zgadza sie.

    Pozdrawiam - xxx

  • 15. Data: 2005-08-31 07:44:37
    Od: "xxx" <w...@w...pl>

    Użytkownik "tom" <adres_w_tresci> napisał w wiadomości
    [sprzedaz/zakup do/z UE]
> [...]
    > kursie średnim) a drugą
    > (po kursie kupna w banku) wrzuca się w koszta.
    Albo w przychod przy sprzedazy

> [...]
    > przyjdzie przelew po kursie kupna
    > i jak będziee różnia to co się z nią dzieje?
    Tego nie wiem. Nie wiem tez, czy ryczaltowiec moze dokonywac takich
    transakcji (czy ryczaltowiec ma unijny NIP?). W 1989/1990, jak podalo sie,
    ze bedzie eksport/import, to z definicji juz sie bylo opodatkowanym na
    zasadach ogolnych (jak jest teraz - nie wiem)

    Pozdrawiam - xxx

  • 16. Data: 2005-08-31 08:55:05
    Od: "tom" <adres_w_tresci>

> [...]
    > ze bedzie eksport/import, to z definicji juz sie bylo opodatkowanym na
    > zasadach ogolnych (jak jest teraz - nie wiem)

    jak się jest zwolnionym z VAT-u to sie nie jest płatniekim VAT-u
    i z wnioskiem tym Vatowym nie skąłda sie wniosku o NIP-UE

    a dlaczego by nie, odbiorca z zagranicy(UE) nie płaci VAT-u
    bo nie jest naliczany a to dlatego ze sprzedajacy nie osiaga jakiegos
    tam obrotu, a z kursem to chyba jest tak że rachunek wystawiam
    w OJRO według kursu średniego a jak przyjdzie przelew ewidencjonuje
    tyle ile mam w banku po przeliczenniu po kursie kupna bankowym