    From: "tom" <adres_w_tresci>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: faktura eksportowa w EUR - według jakiego kursu?
    Date: Wed, 31 Aug 2005 10:55:05 +0200

    Użytkownik "xxx" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:df3muv$8vq$2@nemesis.news.tpi.pl...

    > Użytkownik "tom" <adres_w_tresci> napisał w wiadomości
    > [sprzedaz/zakup do/z UE]
    > Albo w przychod przy sprzedazy

    > Tego nie wiem. Nie wiem tez, czy ryczaltowiec moze dokonywac takich
    > transakcji (czy ryczaltowiec ma unijny NIP?). W 1989/1990, jak podalo sie,
    > ze bedzie eksport/import, to z definicji juz sie bylo opodatkowanym na
    > zasadach ogolnych (jak jest teraz - nie wiem)

    jak się jest zwolnionym z VAT-u to sie nie jest płatniekim VAT-u
    i z wnioskiem tym Vatowym nie skąłda sie wniosku o NIP-UE

    a dlaczego by nie, odbiorca z zagranicy(UE) nie płaci VAT-u
    bo nie jest naliczany a to dlatego ze sprzedajacy nie osiaga jakiegos
    tam obrotu, a z kursem to chyba jest tak że rachunek wystawiam
    w OJRO według kursu średniego a jak przyjdzie przelew ewidencjonuje
    tyle ile mam w banku po przeliczenniu po kursie kupna bankowym