  • 1. Data: 2004-06-18 07:16:26
    Temat: faktura na alkohol
    Od: "Tommy" <b...@y...com>

    Witam

    Czy ja prowadzac dzialalnosc gospodarcza produkujaca oprogramowanie dla firm
    moge brac fakture na alkohol ?

  • 2. Data: 2004-06-18 07:23:42
    Temat: Re: faktura na alkohol
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Tommy" <b...@y...com> napisał w wiadomości
    > Witam
    >
    > Czy ja prowadzac dzialalnosc gospodarcza produkujaca oprogramowanie dla
    firm
    > moge brac fakture na alkohol ?

    Jeżeli zakup alkoholu jest związany z prowadzoną działalnością - oczywiście.

    Lukasz Kaliński

  • 3. Data: 2004-06-18 07:30:12
    Od: "CzeslawEm." <n...@d...slp.peel>

    In article <cau59l$9bu$1@inews.gazeta.pl>, Łukasz Kaliński wrote:

    > Użytkownik "Tommy" <b...@y...com> napisał w wiadomości

    > firm moge brac fakture na alkohol ?
    >
    > Jeżeli zakup alkoholu jest związany z prowadzoną działalnością - oczywiście.

    Jasne. Ale jak to jest z odliczaniem VATu od alkoholu ?
    Np. gdy wchodzi w limitowane wydatki na cele reprezentaacyjne.
    --

    czeslawATdemonDOTslpDOTpl

  • 4. Data: 2004-06-18 07:41:05
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

    Użytkownik "CzeslawEm." <n...@d...slp.peel> napisał w wiadomości
    et.pl...

    > Jasne. Ale jak to jest z odliczaniem VATu od alkoholu ?
    > Np. gdy wchodzi w limitowane wydatki na cele reprezentaacyjne.

    Fakturę księgujesz kpir-reklama i reprezentacja + vat odliczasz.

    Przekazujesz alkohol na cele reklamy i reprezentacji (tzn. konsumujesz...)
    ;-)
    i na koniec miesiąca w którym alkohol został przekazany na cele RR
    wystawiasz fakturę wewnętrzną i naliczasz vat w tej samej wysokości.
    Taką fakturę księgujesz tylko do rejestru vat sprzedaży.

    pozdrawiam
    lukasz kaliński

  • 5. Data: 2004-06-18 08:04:44
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wystawiasz fakturę wewnętrzną i naliczasz vat w tej samej wysokości.
    > Taką fakturę księgujesz tylko do rejestru vat sprzedaży.

    Właśnie wpadł mi w ręce Monitor Księgowego nr.12 i jest tam w powyższym
    temacie, co zmienia diametralnie postać rzeczy:

    w skrócie:
    1. 'przekazanie' na cele reklamy i reprezentacji: wręczenie ww. alkoholu
    kontrahentowi to nieodpłatne przekazanie - i podlega VAT,
    2. 'zużycie' : konsumpcja przez klienta na bankiecie u nas w biurze: jako
    zużycie nie podlega opodatkowaniu VAT.

    Wyjaśnienie jest następujące:
    art. 7 ust 2 pkt 2 : "opodatkowaniu podlega wszelkie inne przekazanie
    towarów bez wynagrodzenia, w szczególności w formie darowizny" - natomiast
    według słów autora:
    "należy dojść do wniosku, iż ustawodawca jednoznacznie i precyzyjnie
    rozdziela pojęcia 'przekazania' oraz 'zużycia'"

    Jak więc widać, sytuacja się zmienia na lepsze - przynajmniej będziemy mogli
    się zawsze opić i objeść na koszt (własnej) firmy...

    ;-)

    pozdrawiam
    Łukasz Kaliński

  • 6. Data: 2004-06-18 08:55:00
    Od: "Bozoo" <z...@z...eu.org>

    Sorki, ze sie przylacze do watku ale mnie to ciekawi.
    Otóz (dg, kpir, vat), co miesiac wypelniam papiery
    podatkowe i klne na czym swiat stoi. Chetnie w takim
    momencie walnalbym sobie "glebszego" - i tu chcialbym
    kupic ta "póllitrówke" na fakturke. Nie jest to darowizna,
    tylko zwykla konsumpcja. Czy w takim wypadku tez
    musze wystawiac jakas fakture wewnetrzna?
    Jesli tak - co na niej popisac?

    PawelZ
    -----------

  • 7. Data: 2004-06-18 10:02:27
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Bozoo" <z...@z...eu.org> napisał w wiadomości
> [...]
    > tylko zwykla konsumpcja. Czy w takim wypadku tez
    > musze wystawiac jakas fakture wewnetrzna?

    Rozmawiamy tutaj o zużyciu na cele rr ale z klientem/kontrahentem i innymi a
    nie z sobą samym... :-)

    art 7 ust 2 pkt 1 nakazuje niestety jako sprzedaż potraktować 'przekazanie
    lub zużycie na cele osobiste PODATNIKA LUB JEGO PRACOWNIKÓW, WSPÓLNIKÓW,
    AKCJONARIUSZY...'

    Tak więc jeżeli kupujemy na spotkanie z klientem dwie półlitrówki, jedną:
    dla klienta nieopodatkowujemy VAT, drugą: wypitą przez nas niestety
    opodatkowujemy.
    ;-)
    Oczywiście komplikuje się jednak sprawa, gdy chodzi o jedną butelkę na
    dwóch...
    ;-)

    pozdrawiam
    lukasz kaliński

  • 8. Data: 2004-06-18 10:47:12
    Od: "Bozoo" <z...@z...eu.org>

    > Rozmawiamy tutaj o zużyciu na cele rr ale z klientem/kontrahentem i innymi
    > nie z sobą samym... :-)

    OK.
    Czy US moze jakos skontrolowac mojego
    potencjalnego kontrahenta, czy rzeczywiscie
    wybombil swoja póllitrówke osobiscie, czy
    mu w tym pomoglem? I co w przypadku, kiedy
    pomimo dobrej wódzi nie zostal moim
    kontrahentem?

    Prosilbym, jesli mozna, o jakis przyklad
    praktyczny - jak to ktos zrobil i go nie
    zamkneli :-)

    PawelZ
    -----------

  • 9. Data: 2004-06-18 11:03:14
    Od: "CzeslawEm." <n...@d...slp.peel>

    In article <caueja$ra$1@inews.gazeta.pl>, Łukasz Kaliński wrote:

    > Rozmawiamy tutaj o zużyciu na cele rr ale z klientem/kontrahentem i innymi a
    > nie z sobą samym... :-)

    No chyba ze ktos ma knajpe i z braku gosci sam jest swoim
    klientem zeby zrobic sobie troche obrotu co mu jest potrzebne
    do wniosku o kredyt na dalszy rozwoj ...
    Piękna pętla, MNIAM !!!
    --

    czeslawATdemonDOTslpDOTpl

  • 10. Data: 2004-06-18 14:58:56
    Od: "Andrzej " <j...@g...pl>

    CzeslawEm. <n...@d...slp.peel> napisał(a):

> [...]
    Mój US stoi na stanowisku,że w miejscu pracy picie alkoholu jest zakazane
    (wych.w trzeźwości) i kasuje wszelkie tego typu wydatki. Nawet w ramach rep.i
    rekl. Nie pomagają argumenty o stratach budżetu z tytułu akcyzy od
    niewypitego alkoholu.

    Pzdr.
    Andrzej