  • Data: 2002-12-24 09:09:41
    Temat: Re: faktura przed sprzedaza
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    napisał w wiadomości

    > Nie byłem to chyba ja, ale przypomnę że była z tego powodu
    > afera: któryś urząd skarbowy podważył kontrahentom hurtowni
    > faktury (hurtem): na poszczególnych "papierach" była godzina
    > i US miał ewidentny dowód że faktura została wystawiona
    > przed wydaniem towaru - a postanowił tak właśnie interpretować
    > sprzedaż :>
    > Owszem, głupota (i nie pamiętam jak się skończyła) - ale...
    > Pamiętam że proponowałem wtedy naliczać 1 grosz "za przechowywanie
    > towaru w depozycie" :>

    Krotkie wspomnienie z dyskusji z prawnikami.
    Trzeba zajrzec do KC. Sprawdzic przepisy odnosnie sprzedazy i przniesienia
    wlasnosci rzeczy oznaczonych "co do gatunku" i "co do tożsamosci". Ja sie
    nie podejmuje rozstrzygac czy mozna sprzedac cos zanim sie samemu to
    kupilo/otrzymalo fakture/otrzymalo towar.

    Ale zastanawia mnie handel walutami. Przeciez na porzadku dziennym sa
    transakcje sprzedazy walut do banku w momencie, gdy sie ich jeszcze nie
    posiada/nie zakupilo.

    Pozdrawiam,
    Karol