  • 1. Data: 2004-07-06 14:14:19
    Temat: faktura z Rosji
    Od: "Krzysztof 'Krizzo' Zalewski" <k...@p...onet.pl>

    Witam

    mam do Was pytanie, jak powinna wyglądać faktura z Rosji wystawiona przez
    osobę fizyczną oraz przez prawną dla firmy (osoby fizycznej) w Polsce - czy
    w takich rozliczeniach uwzględniany jest VAT? czy tylko kwota netto
    należności?

    Chodzi o to że rosyjska firma ma wystawić mi fakturę za opłaty licencyjne, i
    co ma na niej być jakieś ich numery identyfikacji podatkowej etc...

    Krzysztof Zalewski

  • 2. Data: 2004-07-06 14:49:39
    Temat: Re: faktura z Rosji
    Od: "bella" <b...@o...pl>

    Użytkownik "Krzysztof 'Krizzo' Zalewski" <k...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:ccec49$eub$1@news.onet.pl...
> [...]
    >
    > Chodzi o to że rosyjska firma ma wystawić mi fakturę za opłaty licencyjne,
    > co ma na niej być jakieś ich numery identyfikacji podatkowej etc...

    faktura powinna być wystawiona wg przepisów podatkowych rosyjskich (czyli
    przy uwzględniuniu ich podatku) ale w walucie obcej (eur lub usd). w danych
    "wystawcy" wystarczy nazwa, adres oraz nip firmy. nie chcę wprowadzać cię w
    błąd, ale wydaje mi się że to będzie import usługi, węc będziesz musiał
    zapłacić jakiś podatek.

    pozdr.
    b.

  • 3. Data: 2004-07-06 15:09:16
    Od: "Krzysztof 'Krizzo' Zalewski" <k...@u...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "bella" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
    > faktura powinna być wystawiona wg przepisów podatkowych rosyjskich (czyli
    > przy uwzględniuniu ich podatku) ale w walucie obcej (eur lub usd). w
    ok, w walcie obcej to wiem w tym wypadku będzie to USD, ale czy ktoś z Was
    nie wie może co z VATem w Rosji?

    > danych "wystawcy" wystarczy nazwa, adres oraz nip firmy.
    Czyli NIP jest potrzebny tak myślałem - może to ktoś potwierdzić?

    > wprowadzać cię w błąd, ale wydaje mi się że to będzie import usługi, węc
    > będziesz musiał zapłacić jakiś podatek.
    Tak wiem zryczałtowany podatek od opłat licencyjnych CIT-10 albo PIT-8A
    zależy od formy prawnej firmy rosyjskiej.
    OK, na razie dzięki

    Krzysztof Zalewski

  • 4. Data: 2004-07-06 21:01:11
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "Krzysztof 'Krizzo' Zalewski" <k...@u...poczta.onet.pl>
    napisał w wiadomości news:ccefb6$ibe$1@news.onet.pl...

    > Tak wiem zryczałtowany podatek od opłat licencyjnych CIT-10 albo PIT-8A
    > zależy od formy prawnej firmy rosyjskiej.

    Coś chyba nie tak.
    Przecież wymienione city i pity dotyczą
    chyba podatku od przychodów osiąganych
    przez "obcych" w RP.
    A ty masz FAKTURĘ od Rosjan.
    Pomyśl raczej o VAT, jak sugeruje bella.

  • 5. Data: 2004-07-06 21:56:23
    Od: "Krzysztof 'Krizzo' Zalewski" <k...@p...onet.pl>

    cef <c...@i...pl> w poście news:ccf445$i6n$1@nemesis.news.tpi.pl
    szrajbnął(szrajbnęła) co następuje:
> [...]
    > przez "obcych" w RP.
    > A ty masz FAKTURĘ od Rosjan.
    > Pomyśl raczej o VAT, jak sugeruje bella.
    Ja mam fakturę od Rosjan zatem oni uzyskują w Polsce przychód a nie są
    rezydentami
    i ja muszę odprowadzić za nich zryczałtowanych podatek do polskiego US,
    tę kwestię mam rozeznaną w urzędach skarbowych
    (wysokość podatku zależy od posiadania certyfikatu rezydencji etc.)
    Chodzi tu o umowe o unikaniu podwójneog opodatkowania

    Chodzi mi natomiast o fakturę - ale jak się czegoś dowiem to dam znać.

    Krzysztof Zalewski

  • 6. Data: 2004-07-07 16:36:04
    Od: "bella" <b...@o...pl>

    Użytkownik "Krzysztof 'Krizzo' Zalewski" <k...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:ccf76c$hra$1@news.onet.pl...
> [...]
    > Chodzi tu o umowe o unikaniu podwójneog opodatkowania
    >
    > Chodzi mi natomiast o fakturę - ale jak się czegoś dowiem to dam znać.

    nipu wystawcy nie musi być, bo w Rosji jest to tzn "INN", a co to da naszym
    US- nic. Ja dostaje faktury z całego b. ZSRR i czasami sa tylko nazwy firmy
    i już:), ale adres musi być jednak.

    pozdr.
    b.