  • Data: 2006-01-31 01:09:44
    Temat: Re: faktura z nazwą skróconą
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 29 Jan 2006, Radek wrote:

    > pytalem pani w US co to jest nazwa skrocona.

    Było zajrzeć do przepisów ;)
    Streszczenie: zapis w Kodeksie Cywilnym nie jest oczywisty, bo
    pozwolenie na używanie nazwy skróconej ktoś wpisał w artykuł
    zaczynający się od wskazania osób prawnych.
    Jakby nie patrzeć - nazwa skrócona nie jest jednak dowolnie
    wylosowanym skrótem nazwy pełnej, jest ZAREJESTROWANYM dowolnie
    uczynionym skrótem...
    Aby używać legalnie nazwy skróconej należy ją zarejestrować
    w EDG/KRS.
    Przedsiębiorstwo Nicnierobienia Misia Puchatka może mieć
    zarejestrowaną nazwę skróconą PN Misia Puchatka.
    Tyle.

    > Powiedziala, ze to krotsza nazwa.
    > Zapytalem zatem jak ma wygladac nazwa mojej firmy.

    Zaraz oberwę z powołaniem się na SJN, ale prawniczo - "firmy".
    Firma to *nazwa działalności* a pewnie nie chciałeś zapisać
    "nazwy nazwy mojej DG"... :) czyli nie miało być "nazwy firmy"
    a po prostu "firmy".

    > Odpowiedziala, ze skrocic sobie moge jak chce, bo nigdzie nie ma przepisu jak
    > nalezy skracac...

    Ale chodzi o nazwę zarejestrowaną w EDG!
    I akurat nie o skrócenie nazwiska i imienia do inicjałów :] lecz
    ew. "dowolnie wybranego określenia", dodawanego po owym
    imieniu i nazwisku jako część firmy.

    UWAGA: "nazwa skrócona" w ZUS to *nie jest* "nazwa skrócona wg EDG".
    To czego używa ZUS powinno się nazywać "pseudonim", tam rzeczywiście
    można podać dowolnie wybraną nazwę - służy wyłącznie do wewnętrznej
    identyfikacji w ZUS i AFAIK nie odwołuje się do żadnych przepisów.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)