  • 1. Data: 2007-08-01 16:23:20
    Temat: faktura zaliczkowa
    Od: <g...@n...pl>

    Pogubiłam sie. Gazeta Podatkowa pisze;
    -" zaliczka i przedpłata nie stanowia przychodu dla celów podatku
    dochodowego, równiez wystawienie faktury dokumentujacej te zaliczke nie
    oznacza przychodu"
    - w ustawie o VAT czytam: jezeli przed ...wykonaniem uslugi otrzymano część
    naleznosci , w szczególności zaliczkę....obowiazek podatkowy powstaje z
    chwila jej otrzymania"
    Więc jak w końcu , co mam zrobic z ta zaliczka?

  • 2. Data: 2007-08-01 16:26:51
    Temat: Re: faktura zaliczkowa
    Od: "PiotrB." <p...@n...pl>

    Dnia 01-08-2007 o 18:23:20 <g...@n...pl> napisał:

    > Pogubi?am sie. Gazeta Podatkowa pisze;
    > -" zaliczka i przedp?ata nie stanowia przychodu dla celów podatku
    > dochodowego, równiez wystawienie faktury dokumentujacej te zaliczke nie
    > oznacza przychodu"
    > - w ustawie o VAT czytam: jezeli przed ...wykonaniem uslugi otrzymano
    > cz??ae
    > naleznosci , w szczególno?ci zaliczk?....obowiazek podatkowy powstaje z
    > chwila jej otrzymania"
    > Wi?c jak w ko?cu , co mam zrobic z ta zaliczka?

    do rejestru VAT wpisujesz, do KPiR nie.

    Piotr

  • 3. Data: 2007-08-01 16:33:14
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 01-08-2007 o 18:35:30 <g...@n...pl> napisał(a):

    > U?ytkownik "PiotrB." <p...@n...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > "I to ma byc uproszczenie systemu podatkowego?"

    Szambo nie staje się systemem tylko dlatego że wspólnym sosie pływają
    rózne elementy ;)

  • 4. Data: 2007-08-01 16:35:03
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 01-08-2007 o 18:26:51 PiotrB. <p...@n...pl> napisał(a):

    > do rejestru VAT wpisujesz, do KPiR nie.

    A czy wpisanie otrzymanej zaliczki do KPiR może sprawić problemy?
    IMHO nie, gdyż wczesniej się zapłaci podatek - księga będzie rzetelna,
    a wadliwość nie będzie szkodliwa społecznie gdyż podatek zostanie zapłacony
    wcześniej niż trzeba, czyli skarb państwa zarobi bonusa.

  • 5. Data: 2007-08-01 16:35:30
    Od: <g...@n...pl>

  • 6. Data: 2007-08-01 16:38:05
    Od: "Jacek Cywiński" <j...@p...home.pl.KASUJ.TO>

> [...]
    > zapłacony
    > wcześniej niż trzeba, czyli skarb państwa zarobi bonusa.

    i co jeszcze ;)

    jak może być rzetelna skoro nie odzwierciedla stanu faktycznego?

    jak może być niewadliwa skoro źle zaewidencjonowałeś przychód? ;)

    pozdrawiam

  • 7. Data: 2007-08-01 16:49:04
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 01-08-2007 o 18:38:05 Jacek Cywiński
    <j...@p...home.pl.KASUJ.TO> napisał(a):

    > i co jeszcze ;)
    >
    > jak może być rzetelna skoro nie odzwierciedla stanu faktycznego?

    Czemu nie odzwierciedla skoro została wpisana operacja która faktycznie
    wystąpiła?
    Do tego rozp. do KPiR wyraźnie mówi, że podwyższenie podstawy opodatkowania
    nie skutkuje nierzetelnością KPiR.

    > jak może być niewadliwa skoro źle zaewidencjonowałeś przychód? ;)

    A gdzie napisałem że niewadliwa? Napisałem tylko że stopień wadliwości
    jest pomijalny, gdyż faktycznie dokonana operacja została zaksięgowana
    a podatek został nadpłacony.
    Do tego wadliwość KPiR ocenia się na podstawie jej zgodności z przepisami
    rozporządenia - więc nawet nie wiem czy będzie mozna mówić o wadliwości.

    Wyciąg z rozporządzenia do KPiR:

    § 11.
    1. Podatnik jest obowiązany prowadzić księgę rzetelnie i w sposób
    niewadliwy.
    2. Za niewadliwą uważa się księgę prowadzoną zgodnie z przepisami
    niniejszego rozporządzenia i objaśnieniami do wzoru księgi.
    3. Księgę uważa się za rzetelną, z zastrzeżeniem ust. 4, jeżeli dokonywane
    w niej zapisy odzwierciedlają stan rzeczywisty.
    4. Księgę uznaje się za rzetelną również, gdy:
    1) nie wpisane lub błędnie wpisane kwoty przychodu nie przekraczają
    łącznie 0,5% przychodu wykazanego w księdze za dany rok podatkowy lub
    przychodu wykazanego w roku podatkowym do dnia, w którym naczelnik urzędu
    skarbowego lub organ kontroli skarbowej stwierdził te błędy, lub
    2) brak właściwych zapisów jest związany z nieszczęśliwym wypadkiem lub
    zdarzeniem losowym, które uniemożliwiło podatnikowi prowadzenie księgi, lub
    3) błędy spowodowały podwyższenie kwoty podstawy opodatkowania, z
    wyjątkiem błędów polegających na niewykazaniu lub zaniżeniu kosztów zakupu
    materiałów podstawowych, towarów handlowych oraz kosztów robocizny, lub
    4) podatnik uzupełnił zapisy lub dokonał korekty błędnych zapisów w
    księdze przed rozpoczęciem kontroli przez naczelnika urzędu skarbowego lub
    przez organ kontroli skarbowej, lub
    5) błędne zapisy są skutkiem oczywistej omyłki, a podatnik posiada dowody
    księgowe odpowiadające warunkom, o których mowa w § 12 ust. 3.

  • 8. Data: 2007-08-01 16:49:20
    Od: <g...@n...pl>

    Użytkownik <g...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > chwila jej otrzymania"
    > Więc jak w końcu , co mam zrobic z ta zaliczka?

    Czyli nie będzie wielkim błędem jeśli taka fakture zaksieguje jednoczesnie i
    w rejestrze vat i w ksiedze? W końcu to uprosci sprawe mimo tego bonusa dla
    skarbowego

  • 9. Data: 2007-08-01 16:50:10
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 01-08-2007 o 18:49:20 <g...@n...pl> napisał(a):

    > U?ytkownik <g...@n...pl> napisa? w wiadomo?ci
    > cz??ae
    >>

    > Czyli nie b?dzie wielkim b??dem je?li taka fakture zaksieguje
    > jednoczesnie i
    > w rejestrze vat i w ksiedze? W ko?cu to uprosci sprawe mimo tego bonusa
    > dla
    > skarbowego

    Każdy odpowiada za siebie, ja tylko piszę IMHO-sy, kto mnie słucha
    ten sam sobie winien :)

  • 10. Data: 2007-08-01 16:58:29
    Od: <g...@n...pl>