    From: "t...@o...pl" <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: faktura zaliczkowa
    Date: Wed, 01 Aug 2007 18:49:04 +0200

    Dnia 01-08-2007 o 18:38:05 Jacek Cywiński
    <j...@p...home.pl.KASUJ.TO> napisał(a):

    > i co jeszcze ;)
    >
    > jak może być rzetelna skoro nie odzwierciedla stanu faktycznego?

    Czemu nie odzwierciedla skoro została wpisana operacja która faktycznie
    wystąpiła?
    Do tego rozp. do KPiR wyraźnie mówi, że podwyższenie podstawy opodatkowania
    nie skutkuje nierzetelnością KPiR.

    > jak może być niewadliwa skoro źle zaewidencjonowałeś przychód? ;)

    A gdzie napisałem że niewadliwa? Napisałem tylko że stopień wadliwości
    jest pomijalny, gdyż faktycznie dokonana operacja została zaksięgowana
    a podatek został nadpłacony.
    Do tego wadliwość KPiR ocenia się na podstawie jej zgodności z przepisami
    rozporządenia - więc nawet nie wiem czy będzie mozna mówić o wadliwości.

    Wyciąg z rozporządzenia do KPiR:

    § 11.
    1. Podatnik jest obowiązany prowadzić księgę rzetelnie i w sposób
    niewadliwy.
    2. Za niewadliwą uważa się księgę prowadzoną zgodnie z przepisami
    niniejszego rozporządzenia i objaśnieniami do wzoru księgi.
    3. Księgę uważa się za rzetelną, z zastrzeżeniem ust. 4, jeżeli dokonywane
    w niej zapisy odzwierciedlają stan rzeczywisty.
    4. Księgę uznaje się za rzetelną również, gdy:
    1) nie wpisane lub błędnie wpisane kwoty przychodu nie przekraczają
    łącznie 0,5% przychodu wykazanego w księdze za dany rok podatkowy lub
    przychodu wykazanego w roku podatkowym do dnia, w którym naczelnik urzędu
    skarbowego lub organ kontroli skarbowej stwierdził te błędy, lub
    2) brak właściwych zapisów jest związany z nieszczęśliwym wypadkiem lub
    zdarzeniem losowym, które uniemożliwiło podatnikowi prowadzenie księgi, lub
    3) błędy spowodowały podwyższenie kwoty podstawy opodatkowania, z
    wyjątkiem błędów polegających na niewykazaniu lub zaniżeniu kosztów zakupu
    materiałów podstawowych, towarów handlowych oraz kosztów robocizny, lub
    4) podatnik uzupełnił zapisy lub dokonał korekty błędnych zapisów w
    księdze przed rozpoczęciem kontroli przez naczelnika urzędu skarbowego lub
    przez organ kontroli skarbowej, lub
    5) błędne zapisy są skutkiem oczywistej omyłki, a podatnik posiada dowody
    księgowe odpowiadające warunkom, o których mowa w § 12 ust. 3.