  • 11. Data: 2007-08-01 18:47:39
    Temat: Re: faktura zaliczkowa
    Od: "Jacek Cywiński" <j...@p...home.pl.KASUJ.TO>

    > Czemu nie odzwierciedla skoro została wpisana operacja która faktycznie
    >
    > wystąpiła?
    > Do tego rozp. do KPiR wyraźnie mówi, że podwyższenie podstawy
    > opodatkowania
    > nie skutkuje nierzetelnością KPiR.

    No tak - a jak potem ujmiesz fakturę VAT końcową?

    nie ujmiesz jej w kpir? ujmiesz ją drugi raz?

    ja to widzę tak - ktoś niewłaściwie ujął przychód ;) w błędnym momencie
    identyfikując obowiązek podatkowy

    Co się stanie jeżeli to zdarzy się na przełomie roku? (to wcale nie jest
    taka sytuacja rzadko spotykana)

    W tym momencie ma wadliwe kpir np. za 2007 i nawet może i rzetelne, ale za
    2008 ma już nierzetelne.

    Faktury zaliczkowe trzeba rozliczać tak jak być powinno i odradzam
    stosowanie takich metod bo jest łatwiej. Będzie źle i prędzej czy później
    ktoś się do tego przyczepi (i całkiem słusznie).

    pozdrawiam