  • 1. Data: 2007-08-01 13:47:16
    Temat: Czy muszę zapłacić PCC?
    Od: Populares <n...@g...pl>

    Witam, zakupiłem mieszkanie używane.
    Tzn. wniosłem opłatę za wkład budowlany i w zamian otrzymałem
    spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu. Strony umowy to spółdzielnia
    budowlano-mieszkaniowa i ja. Ale jak już wspomniałem mieszkanie nie jest
    nowe (blok z lat 70-tych). Nie zawierałem aktu notarialnego. Po prostu
    wpłaciłem wkład na konto spółdzielni i wtedy prezes i przedstawiciel
    zarządu podpisał ze mną umowę na kartce papieru i dał klucze. Czy muszę
    opłacić jakiś podatek od czynności cywilno-prawnych?

  • 2. Data: 2007-08-09 16:58:06
    Temat: Re: Czy muszę zapłacić PCC?
    Od: Populares <n...@g...pl>

    Populares wrote:

> [...]
    > zarządu podpisał ze mną umowę na kartce papieru i dał klucze. Czy muszę
    > opłacić jakiś podatek od czynności cywilno-prawnych?

    No więc (może komuś się przyda) po konsultacji z urzędem skarbowym
    wyszło, że nie trzeba płacić podatku w takiej sytuacji.

  • 3. Data: 2007-08-09 17:00:09
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 09-08-2007 o 18:58:06 Populares <n...@g...pl> napisał(a):

    > No więc (może komuś się przyda) po konsultacji z urzędem skarbowym
    > wyszło, że nie trzeba płacić podatku w takiej sytuacji.

    Po konsulatcji z US też kilka rzeczy mi wyszło, większość niezgodnych z
    przepisami :)

  • 4. Data: 2007-08-13 17:04:19
    Od: Populares <n...@g...pl>

    "t...@o...pl" wrote:

    > Po konsulatcji z US też kilka rzeczy mi wyszło, większość niezgodnych z
    > przepisami :)

    Wierzę. Ale czy masz w przedmiotowym temacie coś konkretnego?

  • 5. Data: 2007-08-13 17:24:06
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 13-08-2007 o 19:04:19 Populares <n...@g...pl> napisał(a):

    > Wierzę. Ale czy masz w przedmiotowym temacie coś konkretnego?

    Konkretnie w temacie nie mam, ale napisałem to co napisałem zupełnie
    poważnie
    - wiadomości z US są bezwartościowe - nawet jeśli sa przypadkiem prawidłowe
    to rzut moneta daje większą szansę na dobry wynik.

  • 6. Data: 2007-08-13 17:44:02
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > No więc (może komuś się przyda) po konsultacji z urzędem skarbowym
    > wyszło, że nie trzeba płacić podatku w takiej sytuacji.

    Jesli masz to jako interpretację na pismie to OK. Jesli tylko tam
    dzwoniłes i powiedziała ci to tylko jedna osoba, to zapewne sie myliła
    :)

    Zadzwon do 10ciu roznych urzedow skarbowych w roznych wojewodztwach i
    dopiero wtedy bedziesz miał średnią :)

    --
    Krzysiek, Kraków, http://kp.oz.pl

  • 7. Data: 2007-08-13 18:35:26
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    KrzysiekPP wrote:

    > Zadzwon do 10ciu roznych urzedow skarbowych w roznych wojewodztwach i
    > dopiero wtedy bedziesz miał średnią :)

    O ile będą jakieś podobne odpowiedzi.