  • 1. Data: 2009-03-06 13:12:14
    Temat: faktury korygujace pytanie
    Od: "Kotlet mielony" <w...@d...mnie>

    Witam!
    Czy moga byc dwie faktury korygujacej do jednej faktury ?
    Czy ma byc faktura korygujaca do faktury korygujacej czy jak ? :)

  • 2. Data: 2009-03-06 21:55:12
    Temat: Re: faktury korygujace pytanie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 6 Mar 2009, Kotlet mielony wrote:

    > Witam!
    > Czy moga byc dwie faktury korygujacej do jednej faktury ?
    > Czy ma byc faktura korygujaca do faktury korygujacej czy jak ? :)

    Ja bym wystawić "faktura korygująca xxxx do f-ry VAT zzzzz skorygowanej
    f-rą korygującą yyyy" :)
    Dlaczego?
    Bo inaczej będzie problem ze wskazaniem "wartości przed korektą", albo
    któreś wartosci z pierwotnej f-ry się nie będą zgadzać z zapisem na
    korekcie, albo nie zostaną ujęte na wykazie różnic (a to by było
    w sprzeczności z przepisem).
    Korekta *jest* fakturą, więc można ją korygować, IMO :)

    pzdr, Gotfryd
    (DG, KPiR, VAT)

  • 3. Data: 2009-03-07 10:25:10
    Od: "Kotlet mielony" <w...@d...mnie>

> [...]
    > w sprzeczności z przepisem).
    > Korekta *jest* fakturą, więc można ją korygować, IMO :)

    a faktura korygujaca moze wygladac jak sklejenie dwoch faktur
    tyle ze nad pierwszy jest napis faktura korygowana, nad druga faktura po
    korekcie

    i roznica w podatku należnym, czy jak to poprawnie powinno wygladac?

    P.

  • 4. Data: 2009-03-07 18:40:54
    Od: "Piotr Drewnik" <p...@g...pl>

    "Kotlet mielony" <w...@d...mnie> wrote in message
    > Witam!
    > Czy moga byc dwie faktury korygujacej do jednej faktury ?

    Nie.

    > Czy ma byc faktura korygujaca do faktury korygujacej czy jak ? :)

    Tak.

    --
    pozdrawiam
    piotr.drewnik

  • 5. Data: 2009-03-09 10:13:52
    Od: "\\n" <n...@m...xy>

    Piotr Drewnik pisze:

    > "Kotlet mielony" <w...@d...mnie> wrote in message
    >
    > Nie.

    > Tak.

    Załóżmy, że istnieje sobie faktura sprzedaży na dwie pozycje towarowe.
    Po jakimś czasie sprzedawca postanawia udzielić nabywcy rabatu na towar
    nr 1, wystawia fakturę korygującą gdzie zgodnie z art 13 ust 2 podaje
    nazwę towaru objętego rabatem, kwotę udzielonego rabatu i kwotę
    zmniejszenia podatku. Za czas jakiś okazuje się że na fakturze sprzedaży
    w pozycji opisującej towar nr 2 jest błąd. Sprzedawca zatem nie ma prawa
    do wystawienia korekty do towaru nr 2 tylko powinien wystawić korektę do
    korekty korygującej towar nr 1, tak?

    --
    Kiej wypiję flaszą wina - zaraz u mnie insza mina,
    i ochota do śpiewania wnet mnie bierze i do grania

  • 6. Data: 2009-03-09 10:53:24
    Od: "Kotlet mielony" <w...@d...mnie>

    Użytkownik "\n" <n...@m...xy> napisał w wiadomości

> [...]
    > opisującej towar nr 2 jest błąd. Sprzedawca zatem nie ma prawa do
    > wystawienia korekty do towaru nr 2 tylko powinien wystawić korektę do

    przeciez moze w korekcie zawrzec wszystkie pozycje faktury korygowanej
    oraz te pozycje po korekcie, wtedy w Twoim przykladzie mozna by to zalatwic
    korekta korekty

    --
    >>> http://szacuneczek.org.pl <<<
    Oprogramowanie/strony www pisane na zlecenie, Agencja Reklamy Internetowej

  • 7. Data: 2009-03-09 11:05:05
    Od: "\\n" <n...@m...xy>

    Kotlet mielony pisze:

> [...]
    >>

    > przeciez moze w korekcie zawrzec wszystkie pozycje faktury korygowanej
    > oraz te pozycje po korekcie, wtedy w Twoim przykladzie mozna by to

    A jeżeli jako człowiek czujący obrzydzenie do nadmiernej pisaniny, na
    korekcie nr 1 podam, zgodnie ze stosownym przepisem, tylko dane wymagane
    (czyli dotyczące towaru nr 1) to co?

  • 8. Data: 2009-03-11 22:38:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 7 Mar 2009, Kotlet mielony wrote:

    > a faktura korygujaca moze wygladac jak sklejenie dwoch faktur
    > tyle ze nad pierwszy jest napis faktura korygowana, nad druga faktura po
    > korekcie

    Hm... a do rozporządzenia mógłbyś zajrzeć?
    (bo jak skomentuję to sobie odpuścisz ;))

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2009-03-11 22:40:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 9 Mar 2009, \n wrote:

    > A jeżeli jako człowiek czujący obrzydzenie do nadmiernej pisaniny, na
    > korekcie nr 1 podam, zgodnie ze stosownym przepisem, tylko dane wymagane
    > (czyli dotyczące towaru nr 1) to co?

    No to nic.
    Poda jedne z wartości *po 1. skorygowaniu* zaś drugie z oryginału,
    gdzie widzisz problem?

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2009-03-12 13:48:26

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > No to nic.
    > Poda jedne z wartości *po 1. skorygowaniu* zaś drugie z oryginału,
    > gdzie widzisz problem?

    A po co wogóle mam pisać jedne jak koryguję tylko drugie?