  • 11. Data: 2005-08-24 12:04:12
    Temat: Re: faktury pomiędzy DG żony i DG męża
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Wed, 24 Aug 2005 10:35:02 +0200, Michał Muras napisał(a):

    > Oczywiście chodzi mi o faktycznie wykonane usługi (prowadzenie
    > księgowości, tel. do klientów, przygotowywanie dokumentów itp)

    Do prowadzenia księgowości żona *musi* mieć certyfikat MF - inaczej sporo
    ryzykujecie oboje.

    --
    Mieczysław
    ----

  • 12. Data: 2005-08-24 13:33:43
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Mieczysław wrote:

    > Do prowadzenia księgowości żona *musi* mieć certyfikat MF - inaczej sporo
    > ryzykujecie oboje.

    Heh, a jak sobie sam prowadze, to tez musze miec certyfikat?

    --
    Kroniki Riddicka: Ucieczka z Butcher Bay ....... http://tiny.pl/q9dt
    Fantastyczna czwórka (Fantastic Four) .......... http://tiny.pl/qg3r

  • 13. Data: 2005-08-24 13:51:13
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Wed, 24 Aug 2005 15:33:43 +0200, mariposa doux napisał(a):

    > Heh, a jak sobie sam prowadze, to tez musze miec certyfikat?

    Mowa była o firmie żony - więc musi mieć
    --
    Mieczysław
    ----

  • 14. Data: 2005-08-24 13:59:23
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Mieczysław wrote:

    > Mowa była o firmie żony - więc musi mieć

    No ja rozumiem, i rozumiem roznice (przynajmniej tak mi sie zdaje) - ze
    firma (zona, czy nie zona) zeby swiadczyc uslugi polegajace na
    prowadzeniu ksiegowosci musi posiadac papier stosowny, ze sie do tego
    nadaje. W koncu sprzedaje powazna usluge. A sam w ramach mojej DG sobie
    moge prowadzic bez papiera. W koncu w DG jest troche uproszczen...

  • 15. Data: 2005-08-25 06:59:46
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 8/24/2005 10:10 AM, Użytkownik Michał Muras napisał:

    > Zarówno żona, jak i mąż prowadzą odrębne DG.
    > Czy wówczas faktura wystawiona przez firmę żony stanowi koszt dla firmy
    > męża, czy to też podchodzi pod ogólną zasadę że kosztów generowanych
    > przez żonę mąż nie może wliczyć do KUP?

    Jeżeli koszt spełnia przesłanki uznania go za KUP (czyli jest poniesiony
    w celu osiągnięcia przychodu i nie znajduje się w katalogu wyłączeń) to
    jak najbardziej.

    Natomiast tego typu powiązania budzą zainteresowanie organów skarbowych.
    Słyszałeś o cenach transferowych? To jest właśnie to. Stosowny przepis
    to art 25 i dalsze ustawy o pdof

    --
    gefragt

  • 16. Data: 2005-08-25 07:18:54
    Od: Michał Muras <w...@e...donet.pl>

    Dnia Wed, 24 Aug 2005 14:04:12 +0200, Mieczysław <m...@o...pl> napisał:

    > Do prowadzenia księgowości żona *musi* mieć certyfikat MF - inaczej sporo
    > ryzykujecie oboje.

    Do pełnej księgowości to rzeczywiście certyfikat; ale wydawało mi się KPiR
    to każdy może prowadzić... Naprawdę do KPiR trzeba mieć jakieś uprawnienia?

    --
    pozdrawiam serdecznie,
    Michał Muras

  • 17. Data: 2005-08-25 11:45:07
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Samotnik" <s...@W...samotnik.art.pl> napisał w
    wiadomości news:dehfkl$hh1$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Ryzykujesz, ktoś sie przyczepi. Niezależnie od tego, czyje
    > ostatecznie
    > będzie na wierzchu, to do tego czasu będziesz miał problem.
    >
    > Znajdź trzecią osobę. Żona fakturuje jemu, on fakturuje Tobie. Dla
    > niego
    > wychodzi neutralnie.

    Nawet lepiej dla tego trzeciego. Zwieksza mu sie limit wydatkow na
    reprezentacje i reklame, rosna obroty. :-)

    marekz

  • 18. Data: 2005-08-26 10:02:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 25 Aug 2005, Michał Muras wrote:

    > Dnia Wed, 24 Aug 2005 14:04:12 +0200, Mieczysław <m...@o...pl> napisał:
    [...]
    > Do pełnej księgowości to rzeczywiście certyfikat; ale wydawało mi się KPiR to
    > każdy może prowadzić... Naprawdę do KPiR trzeba mieć jakieś uprawnienia?

    ...o ile pamiętam wywody zapamiętane na grupie to sprowadzały się
    one do niego iż uprawnienia potrzebne są do "prowadzenia ksiąg"
    (a NIE do "prowadzenia pełnej księgowości") więc wszelkie ewidencje
    by pod to podchodziły |, nadto wypełnienie PITa to już chyba
    doradztwo podatkowe - a więc tym bardziej.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)