  • 1. Data: 2008-10-27 10:13:36
    Temat: faktury vat - jak poprawic numery, aby zachowac chronologie
    Od: Ania <a...@g...pl>

    Witam...
    namieszalam troche, a teraz trzeba to odkrecic...
    korzystam z cdn optimy, wystawilam w tym miesiacu 3 faktury VAT
    1 - z data 2008-10-10
    2 - z data 2008-10-07
    3 - z data 2008-10-09

    reszta jest ok, numeracja wyglada tak 1/10/2008/FS, jak teraz to
    skorygoweac, na infoini skarbowej doradzili mi, ze nalezy wystawic
    fakture korygujaca do numeru... program umozliwia tylko skorygowanie
    ilosci, jak to jest z korygowaniem numerow faktur, bo nie moge nigdzie
    do tego dotrzec, co powinna zawierac tak faktura korygujaca, czy moze
    wystarczy opis z tylu faktury, ze zostala blednie rozpoczeta numeracja
    od tego miesiaca, a program uniemozliwia poprawienie tego, podmiana u
    kontrahentow nie wchodzi w gre :(
    co dalej z wpisami do kpir... czy uwzglednic numeracje z faktur...

    i drugie zagadnienie, troszke odbiegajace... wystawilam fakture za
    szkolenie, w dodatkowym opisie do pozycji na fakturze umiescilam
    informacje, w jakich dniach szkolenie mialo miejsce... i czeski blad
    wpisal mi sie rok 2006, zamiast 2008 :/ czy to rowniez nalezy korygowac,
    czy to nabywca moze wystawic note, czy trzeba rowniez korekte

    nie mialam do tej pory doczynienia z korektami, a program jest dosc
    okrojony jesli chodzi o korekty i umozliwia jedynie korekte ilosci

  • 2. Data: 2008-10-28 12:14:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 27 Oct 2008, Ania wrote:

> [...]
    > namieszalam troche, a teraz trzeba to odkrecic...
    > korzystam z cdn optimy, wystawilam w tym miesiacu 3 faktury VAT

    W tej kolejności?? :O

    > reszta jest ok, numeracja wyglada tak 1/10/2008/FS, jak teraz to skorygoweac,
    > na infoini skarbowej doradzili mi, ze nalezy wystawic fakture korygujaca do
    > numeru... program umozliwia tylko skorygowanie ilosci,

    ...zmień program... (ja używam Excela :P)
    IMO można zmienić na ręczne wypisanie (ile korekt normalnie
    wypisujesz?)

    > jak to jest z
    > korygowaniem numerow faktur, bo nie moge nigdzie do tego dotrzec,

    Przepraszam, ale mam pytanie.
    Czy pofatygowałaś się przeczytaniem przepisów które W OGÓLE
    regulują wystawianie f-r korygujących?

    > co powinna
    > zawierac tak faktura korygujaca,

    +++
    § 17. 1. Fakturę korygujšcš wystawia się również, gdy podwyższono cenę po
    wystawieniu faktury lub w razie stwierdzenia pomyłki w cenie, stawce lub
    kwocie podatku bšdŸ w jakiejkolwiek innej pozycji faktury.
    2. Faktura korygujšca dotyczšca podwyższenia ceny powinna zawierać co
    najmniej:
    2) dane zawarte w fakturze, której dotyczy faktura korygujšca:

    a) okreœlone w § 9 ust. 1 pkt 1-3,
    3. Faktura korygujšca wystawiana w przypadku pomyłek, o których mowa w
    ust. 1, zawiera dane okreœlone w ust. 2 pkt 1 i pkt 2 lit. a, kwoty podane
    w omyłkowej wysokoœci oraz kwoty w wysokoœci prawidłowej.
    6. Przepisy § 9 ust. 5-7, § 11 i § 16 ust. 4 i 7 stosuje się odpowiednio
    do faktur korygujšcych.
    ---

    Czyli minimalne dane muszą umożliwić:
    - identyfikację f-ry, w tym przypadku NIE jest to numer
    oraz stwierdzić:
    - starą treść miejsca w którym jest błąd
    - nową treść tego miejsc po skorygowaniu błędu
    ..i zawierać dane wystawcy i odbiorcy f-ry.

    > czy moze wystarczy opis z tylu faktury, ze
    > zostala blednie rozpoczeta numeracja od tego miesiaca,

    IMVHO - nie.
    Skoro jest przepis jak poprawiać to tak poprawiać...

    > co dalej z wpisami do kpir... czy uwzglednic numeracje z faktur...

    Zgoda, to JEST trudne pytanie :)

    IMHO - zależy.
    Jeśli wpisu dokonano wcześniej, należy zgodnie z rozp. o KPiR
    dokonać poprawki.
    Jeśli wpisu jeszcze nie dokonano, wypada ująć nową treść (z ew.
    dopiskiem typu "skor. nr 1/..."

    > dniach szkolenie mialo miejsce... i czeski blad wpisal mi sie rok 2006,
    > zamiast 2008 :/ czy to rowniez nalezy korygowac, czy to nabywca moze wystawic
    > note, czy trzeba rowniez korekte

    Masz dalej w par.18 rozporządzenia.
    Może.

    > nie mialam do tej pory doczynienia z korektami, a program jest dosc okrojony
    > jesli chodzi o korekty i umozliwia jedynie korekte ilosci

    Popatrz na to tak - załóżmy że masz program, który nie umożliwia
    wpisania np. ceny jednostkowej.
    Co mamy Ci powiedzieć na pytanie "no to jak wystawić w nim
    prawidłową fakturę"?
    Skoro program jest zły to się nie da :|

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2008-10-28 13:05:18
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > W tej kolejności?? :O

    > ...zmień program... (ja używam Excela :P)

    A co ma program do tego że on źle faktury wystawił?
    Chodzi Ci o to że powinien to uniemożliwić?

  • 4. Data: 2008-10-28 13:28:35
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-10-28, Cavallino <c...@k...pl> wrote:

    [...]

    > A co ma program do tego że on źle faktury wystawił?
    > Chodzi Ci o to że powinien to uniemożliwić?

    Chodzi chyba o to, że ów program nie potrafi wystawić korekty numeru.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 5. Data: 2008-10-28 13:31:22
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Wojciech Bancer" <p...@p...pl> napisał w wiadomości news:

    > Chodzi chyba o to, że ów program nie potrafi wystawić korekty numeru.

    A co do za dokument, którym można numer korygować?

    IMO tam powinny zostać dokonane korekty dat, a nie numerów.
    Dat wystawienia tych dwóch, błędnie wystawionych faktur.

  • 6. Data: 2008-10-28 13:59:27
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Cavallino wrote:

    > A co do za dokument, którym można numer korygować?
    >
    > IMO tam powinny zostać dokonane korekty dat, a nie numerów.
    > Dat wystawienia tych dwóch, błędnie wystawionych faktur.

    Z tej strony patrząc, to korekta powinna dotyczyć wszystkiego oprócz numeru.
    Czyli przedmiotu, ceny, kwoty, odbiorcy (a tego chyba nie wolno :D) ...
    wszystkiego.

    Czy nie lepiej po prostu skorygować numer?

    p. m.

  • 7. Data: 2008-10-28 14:43:24
    Od: Ania <a...@g...pl>

    Wojciech Bancer pisze:
    > On 2008-10-28, Cavallino <c...@k...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Chodzi chyba o to, że ów program nie potrafi wystawić korekty numeru.

    tak, chodzi o to ze program uniemozliwia skorygowanie numeru,
    wczoraj w skarbowce pani poinformowala mnie, za wystarczy wystawic note
    korygujaca, przepisy nie reguluja tego jak nalezy poprawic numer
    faktury, a nabywca nie musi wiedziec jaka numeracje ja stosuje

    i tu pojawia sie nowe zagadnienie... czy mozna w nocie uwzglednic pozycje
    wystawca noty (sprzedawca)
    odbiorca noty (nabywca)

    czy to nie bedzie bledne

  • 8. Data: 2008-10-28 14:54:01
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Ania" <a...@g...pl> napisał w wiadomości news:

    > tak, chodzi o to ze program uniemozliwia skorygowanie numeru,
    > wczoraj w skarbowce pani poinformowala mnie, za wystarczy wystawic note
    > korygujaca,

    Notę korygującą może wystawiać sprzedawca?

  • 9. Data: 2008-10-28 16:04:06
    Od: Ania <a...@g...pl>

    Cavallino pisze:

    > Notę korygującą może wystawiać sprzedawca?

    :/ tak mi powiedziala kobitka w skarbówce

    moze bezpieczniej bedzie poprosic nabywce, aby to skorygowal :(

  • 10. Data: 2008-10-28 16:14:12
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-10-28, Ania <a...@g...pl> wrote:

    [...]

    >:/ tak mi powiedziala kobitka w skarbówce
    > moze bezpieczniej bedzie poprosic nabywce, aby to skorygowal :(

    A niby z jakiej racji? Nabywca nie może wiedzieć jaki jest prawidłowy
    numer faktury.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl