  • Data: 2002-09-29 20:50:20
    Temat: Re: firma emeryta a ZUS
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia pewnego pięknego (Fri, 27 Sep 2002 20:26:45 +0200), "pix"

    >Skoro już o SC mowa, to (tak poza głównym wątkiem) mają one niestety
    >też wadę - juz do końca świata musi być jakiś, choćby fikcyjny wspólnik.

    No niekoniecznie. Zawsze można przecież zlikwidować to. I wtedy będzie
    to samo co ze zwykłą DG. Po prostu SC daje _dodatkowo_ możliwość
    zmiany właścicieli, a DG nie.

    >A jak tenże wspólnik zemrze (oby żył jak najdłużej) to może być problem.
    >Chyba że jest jakiś sprytny sposób złapania wszystkiego w jednym ręku
    >- jeśli masz jakieś koncepcje na przeprowadzenie takiej operacji to byłbym
    >bardzo zainteresowany.

    No można dać temu fikcyjnemu wspólnikowi minimalny procent udziału.
    Nie znam przepisów, bo nie drążyłem tego, ale może można 0,0000001%?
    Poza tym -- jeśli wspólnikiem jest osoba bliska (ojciec itp) to wtedy
    po jego śmierci się jest spadkobiercą, takoż spółki. Poza tym -- nie
    wiem, czy nie można napisać w umowie, że w razie śmierci SC ulega
    rozwiązaniu, a nie przechodzi na spadkobierców? Wtedy dostaną ew. te
    0,00000001% udziałów przy likwidacji... Albo zapis w umowie, że w
    przypadku śmierci wspólnika X spółkę przejmuje np. osoba Y i wtedy
    spadkobiercy nie mają nic do gadania?

    Oczywiście to luźne pomysły.

    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)