  • 1. Data: 2005-07-21 06:35:23
    Temat: forma rozliczeń
    Od: "ED" <e...@w...pl>

    Chce otworzyć niewielki sklep z rybami. Na jakich zasadach księgowych mogę
    prowadzić działalność? Czy może być to książka przychodów i rozchodów ? Czy
    musi być to pełna księgowość? A może mogę być na ryczałcie? Nigdy nie
    prowadziłam własnej działalności. Poradźcie jaką formę mogę wybrać i co
    będzie najkorzystnejsze.

    Edyta

  • 2. Data: 2005-07-21 07:03:31
    Temat: Re: forma rozliczeń
    Od: "Andrzej" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ED" <e...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Chce otworzyć niewielki sklep z rybami. Na jakich zasadach księgowych mogę
    > prowadzić działalność? Czy może być to książka przychodów i rozchodów ?
    Może
    Czy musi być to pełna księgowość?
    Nie
    A może mogę być na ryczałcie?
    Możesz
    Nigdy nie prowadziłam własnej działalności. Poradźcie jaką formę mogę wybrać
    i co
    > będzie najkorzystnejsze.
    Z doświadczenia wiem że sklep naogół najlepiej jest mieć na KPIR.

  • 3. Data: 2005-07-22 05:55:46
    Od: "ED" <e...@w...pl>

    Dzięki za odpowiedź. Teraz kolejne pytania mi się nasuwają. Czy rejestry
    vatowskie muszę prowadzić od samego początku, czy dopiero po przekroczeniu
    pewnej kwoty obrotów? I jak to jest z kasą fiskalną ? Czy mam obowiązek ją
    mieć?

  • 4. Data: 2005-07-22 08:52:29
    Od: "Magdalena B" <m...@p...onet.pl>

    > Dzięki za odpowiedź. Teraz kolejne pytania mi się nasuwają. Czy rejestry
    > vatowskie muszę prowadzić od samego początku, czy dopiero po przekroczeniu
    > pewnej kwoty obrotów?
    Musisz prowadzić ewdencję sprzedaży pozwalającą ustalić jaka kwota sprzedaży
    przypada na osoby fizyczne (pewnie 100%)

    I jak to jest z kasą fiskalną ? Czy mam obowiązek ją
    > mieć?
    Kasę instalujesz dopiero gdy "wypadniesz" ze zwolnienia opisanego w Rozp.MF
    z dnia 23 grudnia 2004 r. w sprawie kas rejestrujących

    § 3. 1. Do dnia 31 grudnia 2005 r. zwalnia się z obowiązku ewidencjonowania:
    (...)
    3) podatników, u których kwota obrotu z działalności, o której mowa w art.
    111 ust. 1 ustawy, nie przekroczyła w poprzednim roku podatkowym kwoty 40
    000 zł i jeżeli wcześniej nie powstał wobec nich obowiązek ewidencjonowania,
    z zastrzeżeniem ust. 7.

    5. Zwalnia się również z obowiązku ewidencjonowania do dnia przekroczenia
    kwoty obrotów w wysokości 20 000 zł z działalności określonej w art. 111
    ust. 1 ustawy, nie dłużej jednak niż do dnia 31 grudnia 2005 r. - podatników
    rozpoczynających sprzedaż w 2005 r.

    7. Zwolnienie, o którym mowa w ust. 1 pkt 3, traci moc po upływie dwóch
    miesięcy, licząc od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w
    którym nastąpiło w ciągu 2005 r. przekroczenie kwoty obrotów w wysokości 40
    000 zł, z działalności, o której mowa w art. 111 ust. 1 ustawy.

    § 5. Podatnicy, o których mowa w art. 111 ust. 5 ustawy, osiągnięty obrót
    ewidencjonują jako obrót zwolniony od podatku.

    --
    <><><><><><><><><><><><><><><><><><><>
    Pozdrawiam

    [księgowość, podatki, wynagrodzenia, ZUS]

  • 5. Data: 2005-07-25 00:04:02
    Od: hADeSik <h...@h...sru>

    ###----- w odpowiedzi na list od Magdalena B -----###

    > Musisz prowadzić ewdencję sprzedaży pozwalającą ustalić jaka kwota sprzedaży
    > przypada na osoby fizyczne (pewnie 100%)

    Jak się zgłoszę jako płatnik VAT to też tylko ewidencję sprzedaży
    muszę prowadzić, a rejestrów zakupów i sprzedaży VAT już nie?

    hADeSik

    podstawy: http://www.zus.4un.pl | http://www.podatki.4un.pl
    http://www.forum.dlaciebie.net - tam często bywam...

  • 6. Data: 2005-07-25 06:59:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 25 Jul 2005, hADeSik wrote:
    [...]
    > Jak się zgłoszę jako płatnik VAT to też tylko ewidencję sprzedaży muszę
    > prowadzić, a rejestrów zakupów i sprzedaży VAT już nie?

    ...jakżeś waść do tak optymistycznych wniosków doszedł był ??
    :)
    A "ewidencja sprzedaży" (VAT) to właśnie twój "rejestr sprzedaży".
    Osobiście mam zszywkę z właśnie takim (ES VAT) tytułem :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 7. Data: 2005-07-25 18:08:39
    Od: hADeSik <h...@h...sru>

    ###----- w odpowiedzi na list od Gotfryd Smolik news -----###
    > ...jakżeś waść do tak optymistycznych wniosków doszedł był ??
    > :)

    Profilatycznie dopytuję coby sobie rozjaśnić, bo z wcześniejszej
    wypowiedzi wyszło:
> [...]

    > A "ewidencja sprzedaży" (VAT) to właśnie twój "rejestr sprzedaży".
    > Osobiście mam zszywkę z właśnie takim (ES VAT) tytułem :)

    Jak ja zwał tak ja zwał - ale to nie to samo co 'ewidencja' do
    której się doczpiłem (patrz wyżej + ew. wcześniejsze listy w wątku).

  • 8. Data: 2005-07-25 21:36:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 25 Jul 2005, hADeSik wrote:
    [...]
    > Jak ja zwał tak ja zwał - ale to nie to samo co 'ewidencja' do której się
    > doczpiłem (patrz wyżej + ew. wcześniejsze listy w wątku).

    A to oczywiście. Ale takie "uproszczone ewidencje" to tylko
    nieVATowców dotyczą :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 9. Data: 2005-07-30 15:52:56
    Od: hADeSik <h...@h...sru>

    ###----- w odpowiedzi na list od Gotfryd Smolik news -----###
    > A to oczywiście. Ale takie "uproszczone ewidencje" to tylko
    > nieVATowców dotyczą :)

    tyle, że pytający nie zdradzil czy jest VATowcem ;-)

  • 10. Data: 2005-08-01 05:44:26
    Od: "Magdalena B" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "hADeSik" <h...@h...sru> napisał w wiadomości
    > ###----- w odpowiedzi na list od Gotfryd Smolik news -----###
    >
    > tyle, że pytający nie zdradzil czy jest VATowcem ;-)

    Pytajacy nie jes VATowcem bo dopiero ma zamiar otworzyć niewielki sklep więc
    conajwyżej może nim zostać w niedalekiej przyszłości. Zakładam jednak, ze
    skoro sklep ma być NIEWIELKI to pytający skorzysta zapewne ze zwolnienia z
    tyt. art 113.

    --