  • 1. Data: 2005-07-20 12:52:11
    Temat: podatek od wygranej w zagranicznej grze typu lotto
    Od: "Piotr Wozniacki" <p...@w...pl>

    Witam,

    cos udalo mi sie wygrac w takiej grze, i chcialbym wiedziec jak mam sie
    opodatkowac? Czy mam wybor miedzy opodatkowaniem zagranicznym i krajowym, a
    moze musze placic oba podatki? Jakie sa stawki?

    Dzieki

    Piotr

  • 2. Data: 2005-07-23 19:12:20
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl>

    Piotr Wozniacki napisał(a) w wiadomości: ...
> [...]
    >opodatkowac? Czy mam wybor miedzy opodatkowaniem zagranicznym i krajowym, a
    >moze musze placic oba podatki? Jakie sa stawki?

    Kilka razy już o to pytano. I chyba żadnych odpowiedzi.
    Moim zdaniem: w kraju wygrnia płacisz ich podatek od wygranych lub
    inny tam przewidziany, o ile już Ci go ryczałtem nie ściągnęli przy
    wypłacie kasy (tak jak nasze lotto 10% od "5" czy "6").
    A w Polsce wg umowy z danym państwem o "unikaniu podwójnego
    opodatkowania" chyba jako dochodowy wpisując w PIT pozycję "inne"
    i odpowiednio obliczając (p. archiwum grupy). Co prawda nie wiem jak
    można mieszać podatek od wygranej z dochodowym :) Do tego nie wiem,
    czy w takim wypadku zaliczki nie należy w ciągu iluś tam dni wpłacić.
    Zadaj to pytanie II Urz. Skarbowemu w Warszawie.
    Arek