  • Data: 2012-05-17 20:56:21
    Temat: Re: fv korekta-komu oryginal?
    Od: spp <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-05-17 20:33, Nixe pisze:

    > A jeśli taka CDN Optima (by Comarch) o tym nie wie i nadal generuje
    > faktury z podziałem na oryginał i kopię, to nie ma znaczenie, który
    > egzemplarz dostanie odbiorca? :)

    Szczerze mówiąc nie miałem takiego wypadku ale spotkałem się z
    interpretacją, że skoro do odliczenia VAT potrzebny jest oryginał
    faktury to egzemplarz z napisem 'kopia' nie może temu służyć (mimo iż
    napis ten jest nieobowiązkowy) - można użyć fakruy z napisem 'oryginał'
    lub bez żadnej wzmianki na ten temat.

    BTW - też pracuję na Optimie, ale stworzyłem własny wzór, bez tych
    pierdółek. :)

    > I gdzie dokładnie znajduje się zniesienie tego podziału (w ustawie o
    > rachunkowości czy gdzieś indziej?)

    Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 28.03.2011 r. w sprawie zwrotu
    podatku
    niektórym podatnikom, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz
    listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od
    podatku od towarów i usług

    --
    spp