  • 1. Data: 2005-10-27 06:30:05
    Temat: fv wystawione później niż po 7 dniach od sprzedaży
    Od: "Kalina" <d...@s...pl .invalid>

    właśnie dostałam interpretację z US Wawer - faktury wystawione później niż
    po 7 dniach od dnia sprzedaży (niektórzy coś kupują, a potem z paragonem idą
    po fakturę) NIE MOGĄ STANOWIĆ PODSTAWY jako dowód księgowy w KPIR
    !!!!!!!!!!!!!

    pozdrawiam
    monika

  • 2. Data: 2005-10-27 07:55:05
    Od: "pisarz" <q...@q...co>

> [...]
    idą
    > po fakturę) NIE MOGĄ STANOWIĆ PODSTAWY jako dowód księgowy w KPIR
    sorry, ale podstawy czego?
    po mojemu i tak tego nie ewidencjonujesz w kpr tylko raport dzienny z kasy,
    jeśli błędnie myślę to mnie popraw
    Pozdrawiam
    Darek

  • 3. Data: 2005-10-27 08:39:39
    Od: "Kalina" <d...@s...pl .invalid>

    Użytkownik "pisarz" <q...@q...co> napisał w wiadomości
    > idą
    > sorry, ale podstawy czego?
    > po mojemu i tak tego nie ewidencjonujesz w kpr tylko raport dzienny z
    kasy,
    > jeśli błędnie myślę to mnie popraw

    ty mówisz jako sprezedawca, a ja mówię, że taka fv u kupującego nie jest
    dowodem księgowym

    pozdrawiam
    monika

  • 4. Data: 2005-10-27 08:45:08
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <d...@s...pl> napisal(a):

> [...]
    > niż
    > kasy,
    >
    > ty mówisz jako sprezedawca, a ja mówię, że taka fv u kupującego nie jest

    Na jakiej podstawie prawnej, napisali tam?
    --
    Samotnik

    "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem że na świecie jest
    tylu idiotów." -- Stanisław Lem

  • 5. Data: 2005-10-27 09:05:30
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 10/27/2005 10:45 AM, Użytkownik Samotnik napisał:

    > Na jakiej podstawie prawnej, napisali tam?

    pewnie na podstawie art 12 ust 3 pkt. 1 "Podstawą zapisów
    są...faktury...odpowiadające warunkom określonym w odrębnych przepisach"
    i założenia, że faktura wystawiona później niż 7 dnia nie odpowiada
    przepisom.

    --
    gefragt

  • 6. Data: 2005-10-27 09:22:44
    Od: "Kalina" <d...@s...pl .invalid>

    > Na jakiej podstawie prawnej, napisali tam?

    Napisali - rozporządzenie w sprawie wystawiania faktur każe wystawiać je nie
    później niż w ciagu 7 dni.

    pozdr. monika

  • 7. Data: 2005-10-27 09:23:10
    Od: "Kalina" <d...@s...pl .invalid>

> [...]
    > są...faktury...odpowiadające warunkom określonym w odrębnych przepisach"
    > i założenia, że faktura wystawiona później niż 7 dnia nie odpowiada

    dokładnie tak

  • 8. Data: 2005-10-27 10:48:18
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Dnia 27-10-2005 11:23, Użytkownik Kalina napisał:

    > dokładnie tak

    ale zapomnieli dopisac, ze NSA w wyroku z dnia 29-11-1995 r KR 1678/95
    sformulowal teze, iz "organy podatkowe nie moga twierdzic,ze wydatki
    wynikajace z wadliwych dowodow ksiegowych nie stanowia kosztow uzyskania
    przychodow.Wystawienie wadliwego dowodu ksiegowego nie niweczy samego
    faktu poniesienia wydatku.Organy podatkowe winny ustalic,czy wydatek
    taki zostal poniesiony,a skoro tak,to powinien byc uznany za koszt
    uzyskania przychodu,jesli mial wplyw na jego osiagniecie"

    I jest to linia stosowana od lat w orzecznictwie.
    niestety tak intrerpretacja stanowi niedzwiedzia przysluge dla podatnika;>

  • 9. Data: 2005-10-27 10:54:15
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Dnia 27-10-2005 12:48, Użytkownik gonia napisał:

> [...]
    >
    > I jest to linia stosowana od lat w orzecznictwie.
    > niestety tak intrerpretacja stanowi niedzwiedzia przysluge dla podatnika;>

    chociaz wlasciwie nie mam racji, oni nie twierdza, ze nie moze byc kup,
    tylko nie stanowia podstawy jako dowod ksiegowy, wiec wlasciwie jedno z
    drugim nie ma nic wspolnego - stanowic moga - jedynie dla kpr - wadliwy
    dowod, ktory jednak potwierdza fakt poniesienia wydatku stanowiacy kup
    - jeszcze jedna tworczosc dla sztuki.

  • 10. Data: 2005-10-27 11:02:19
    Od: "Kalina" <d...@s...pl .invalid>

> [...]
    >
    > I jest to linia stosowana od lat w orzecznictwie.
    > niestety tak intrerpretacja stanowi niedzwiedzia przysluge dla podatnika;>

    dokładnie - ale dla świętego spokoju po prostu sie do niej zastosuje :(