    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: fv z data 01-2003r dotyczaca 2002r
    Date: Thu, 20 Feb 2003 22:02:44 +0100

    On Thu, 20 Feb 2003, Grzegorz wrote:
    [...]
    >+ > Znaczy - Maddy nie istnieje czy nie przekabaca klientów (z kasy
    >+ >na memoriał właśnie) ?
    [...]
    >+ Przepraszam, ale nie czytam tej listy i nie wiem kto to jest Maddy.

    AFAIK księgowa. Są podstawy żeby sądzić że trochę ;> się zna ;) !
    Dla porządku trzeba przyznać że znane są przypadki "ścinania się"
    jej z osobami z listy, ale raczej... to kwestia formy niż treści :]
    Jak dorwie klienta "na kasie" to (wg jej zeznań) natychmiast
    zaprowadza mu memoriał :)

> [...]
    >+ warunkiem , ze stale w kazdym roku podatkowym KPiR bedzie prowadzona w
    >+ sposob umozliwiajacy wyodrebnienie kosztow uzyskania odnoszacych sie
    >+ tylko do tego roku podatkowego.
    >+
    >+ Przy kasie stosuje ust.4 czyli nie wyodrebniam kosztow odnoszacych sie
    >+ dodanego roku podatkowego, wazny jest moment poniesienia (pamietajac
    >+ oczywiscie o rozporzadzeniu na temat KPiR). Jezeli w nastepnym chce
    >+ przejsc na memorial, to niestety nie moge twierdzic , ze stale
    >+ (stale!) wyodrebniam koszty odnoszace sie do danego roku podatkowego.

    Prawda.
    Pytanie jest takie: czy godząc się na stratę KUP o ile nie da się
    go zaliczyć w roku 1. (kasa) ani 2. (memoriał, ale nie dotyczący
    roku poprzedniego) nadal widzisz przeszkody ? (wtedy patrz kolejne
    pytania :))

    Czy zamknięcie DG na 0 (zero) dni rozwiąże taki problem ?

    Czy prawdą wobec tego jest, że nie da się przejść z ryczałtu
    (ewidencji lub karty) na KPiR memoriałowe, bo przecież to
    *również* nie będzie "stale"...

    BTW: owszem, mam wątpliwości :), ale w obie strony.
    [...]
    >+ > Niedawno dywagowałem nt. paragrafu 22 owego rozporządzenia - zajrzyj,
    >+ >jest wykład jak to zrobić w konkretnym przypadku (co prawda *konkretnym*
    [...]
    >+ Wyklad byl na liscie czy gdzies w sieci ?

    W rozporządzeniu !
    Oczywiście nie dotyczy przypadku "przy kasie" ! :)
    Nie wiem, coś mi się zdaje że "paragraf 22" kojarzy się ze źle
    napisanym algorytmem :), ale on w rozporządzeniu istnieje
    naprawdę i naprawdę opisuje jak VATman memorialista ma zaliczyć
    przychody na przełomie roku.
    Szczególnie podoba mi się opis dla "faktury nie wystawionej
    w terminie" - ciekawe czy '22' może posłużyć za p. obrony w razie
    zarzutu ze strony VATu :[

    >+ Chetnie przeczytam
    >+ argumenty, ze przejscie na memorial jest mozliwe. Dla mnie to nowosc.
    >+ Jak do tej pory spotykalem sie kilkakrotnie z pogladem ( pisemka
    >+ INFOR-u i chyba w Rzepie) , ze nie jest to mozliwe,

    Składam wniosek formalny (o link), też z chęcią poczytam :)

    pzdr, Gotfryd