  • 1. Data: 2005-03-18 12:21:12
    Temat: gdzie my żyjemy ?!?!
    Od: "Piotr A. Dybczyński" <d...@a...edu.pl>

    Temat co prawda nie podatkowy ale Urząd Skarbowy odgrywa w tej opowieści ważną
    rolę, no i dla ostrzeżenia grupowiczów postanowiłem napisać co się przdażyło
    mojej koleżance kilka dni temu:

    1. W supermarkecie nie mogła zapłacić kartą - odmowa!
    2. W domu sprawdza stan konta na PKO Inteligo: saldo OK ale środków wolnych
    BRAK! A powinno być ok 20000PLN!!

    3. Myślała że to efekt awarii w Inteligo, czekała, sprawdzała, dziś poszła do
    okienka w banku i tam niespodzianka:

    Jakiś rok temu przechodziła na czerwonym świetle i dostała mandat kredytowy na
    50 zł. Nie zapłaciła.

    Niedawno Urząd Wojewódzki wystąpił do właściwego Urzędu Skarbowego o
    egzekucję tego mandatu, a Urząd Skarbowy wystąpił do jej banku o blokadę
    wszelkich wypłat z jej konta!!!

    I bank zablokował wypłaty z konta, nie informując jej o fakcie ani o
    przyczynie! Z powodu niezapłaconych 50 zł straciła dostęp do swoich 20000 pln!

    Jak mi to opowiedziała byłem mocno zaskoczony, jakkolwiek procedura jest
    podobno zgodna z prawem!

    I pomyśleć, że jedni okradają Państwo na miliony a inni są tak brutalnie
    traktowani za 50 zł.

    Płaćcie mandaty, a lepiej nie przechodźcie na czerwownym świetle jak patrzy
    policja. Albo jak ja nadjeżdżam :-)))

    pozdrawiam,

    Piotr A. Dybczyński

  • 2. Data: 2005-03-18 12:25:57
    Temat: Re: gdzie my żyjemy ?!?!
    Od: "klon" <k...@h...pl>

    > I pomyśleć, że jedni okradają Państwo na miliony a inni są tak brutalnie
    > traktowani za 50 zł.

    A ja uważam, że nalezy właśnie tropic przede wszystkim takich drobnych
    złodziei. Z drobnych robią się wielcy. Okradasz Państwo i jeszcze beczysz.

    Jurek

  • 3. Data: 2005-03-18 12:29:38
    Od: spp <s...@o...pl>

    Użytkownik Piotr A. Dybczyński napisał:

> [...]
    >
    > Jak mi to opowiedziała byłem mocno zaskoczony, jakkolwiek procedura jest

    Bo to rzeczywiście prawda.
    Ale już nazajutrz dostęp do reszty pieniędzy miała, choć w Bank
    winen zabrać należną kwotę i tyle, reszta powinna być dostępna.

    A jedyna nauka - płacić mandaty :(

    spp

  • 4. Data: 2005-03-18 12:46:27
    Od: KrzysiekPP <k...@S...op.pl>

    > I bank zablokował wypłaty z konta, nie informując jej o fakcie ani o
    > przyczynie! Z powodu niezapłaconych 50 zł straciła dostęp do swoich 20000 pln!

    Na tytule egzekucyjnym jest kwota zajęcia. Bank blokujac wszystko
    popelnil blad. Nalezy po prostu zlozyc skarge, a jesli poniosla z tego
    tytulu jakies wymierne straty to pozew do sadu o wyplate odszkodowania -
    oczywiscie jesli bank odmowi wyrownania strat.

  • 5. Data: 2005-03-18 12:54:38
    Od: "wiech" <wie#NOS_PAM#siek@su#NOS_PAM#pra.com.pl>

    Użytkownik "Piotr A. Dybczyński" <d...@a...edu.pl> napisał w wiadomości
    .

> [...]
    pln!

    > I pomyśleć, że jedni okradają Państwo na miliony a inni są tak brutalnie

    a czy ktos kazal jej nie placic? zwlaszcza, ze do biednych nie nalezy - malo
    kto
    ma na koncie 20000. Bedzie miala na przyszlosc nauczke, ze mandaty nalezy
    placic...

  • 6. Data: 2005-03-18 13:00:25
    Od: "opix" <m...@v...pl>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <k...@S...op.pl> napisał w
    wiadomości news:MPG.1ca4ea90ed36a1a1989f87@news.task.gda.pl...

> [...]
    > tytulu jakies wymierne straty to pozew do sadu o wyplate
    odszkodowania -
    > oczywiscie jesli bank odmowi wyrownania strat.

    nie prawda że bank zrobił błąd -został wystawiony tytuł a zgodnie z kpa
    egzekucji dokonuje US . do czasu aż wierzyciel nie uzna wierzytelności
    dokonał nie zajęcia konta a zablokowania na zabezpieczenie .
    dłużnik ma 7 dni na uznanie długu zna podstawie tytułu wykonawczego lub
    odwołać się od niego i wraz z uznaniem wpłacić na konto US co
    automatycznie odblokuje środki .

    jeżeli dłużnik nie uzna długu na piśmie i w ciągu 7 dni nie odpisze na
    postanowienie o egzekucji z tytułem wykonawczym TYT1 urząd zajmie
    wierzytelność z konta w trybie egzekucji i zwolni pozostałe na koncie
    środki .

    egzekucja wiąże się z odsetkami za zwłokę od dnia wystawienia mandatu
    oraz kosztami innymi egzekucji

    --
    == opix ==

  • 7. Data: 2005-03-18 13:03:55
    Od: "opix" <m...@v...pl>

> [...]
    .
    > Jakiś rok temu przechodziła na czerwonym świetle i dostała mandat

    mandat przyjęła ,winę uznała więc po okresie kiedy miała płacić winna
    liczyć się z tym ze bezkarna nie będzie .

    widać dużo się jeszcze musi uczyć zanim zacznie kraść miliony i mieć na
    adwokatów

    --
    == opix ==

  • 8. Data: 2005-03-18 13:04:42
    Od: "jot.be" <j...@p...onet.pl>

    > egzekucja wiąże się z odsetkami za zwłokę od dnia wystawienia mandatu
    > oraz kosztami innymi egzekucji

    oraz kosztami bankowymi za "obsługę" egzekucji....
    w sumie na pewno więcej niz te 50 złotych....
    cóż, nie płacić też trzeba umieć.....

    pozdr

  • 9. Data: 2005-03-18 13:11:40
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello opix,

    Friday, March 18, 2005, 2:00:25 PM, you wrote:

    [...]

    > egzekucja wiąże się z odsetkami za zwłokę od dnia wystawienia mandatu
    > oraz kosztami innymi egzekucji

    Nie ma odsetek od mandatów. Stosowany środek egzekucyjny/wartość
    blokady nie może stać w rażącej niezgodności z kwota egzekwowana.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 10. Data: 2005-03-18 13:17:52
    Od: "Piotr A. Dybczyński" <d...@a...edu.pl>

    W liście nadanym Fri, 18 Mar 2005 13:54:38 +0100 "wiech"
    <wie#NOS_PAM#siek@su#NOS_PAM#pra.com.pl> pisze:

    > a czy ktos kazal jej nie placic? zwlaszcza, ze do biednych nie nalezy - malo
    > kto ma na koncie 20000.

    Takich bogatych znajomych to ja nie mam :-)

    To było 20000 limitu kredytu odnawialnego, formalnie wolne środki na koncie.
    A saldo koło zera :-))

    Pozdrawiam,
    Piotr A. Dybczyński