  • 1. Data: 2003-09-29 17:21:11
    Temat: gdzie w kpir?
    Od: "Przemo" <s...@w...pl>

    Witam.
    Zacząłem działalność gospodarczą - sklep ze sprzętem komputerowym. Mam
    pytanie. Czy wpisać w kpir jako koszt uzyskania przychodu sprzęt który
    kupiłem aby stał narazie w sklepie, który sprzedam jak będzie ktoś
    zainteresowany? I co zrobić z tym co naprzykład nie sprzeda sie w tym
    miesiącu, a faktura zakupu jest z poprzedniego miesiąca?
    Proszę o pomoc

  • 2. Data: 2003-09-29 17:36:22
    Temat: Re: gdzie w kpir?
    Od: "Dariusz Domagała" <b...@i...net.pl>

    Użytkownik "Przemo" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zainteresowany? I co zrobić z tym co naprzykład nie sprzeda sie w tym
    > miesiącu, a faktura zakupu jest z poprzedniego miesiąca?

    Wpisac to w rubryke 10 (wartosc netto) i tak zostawic.
    Jak sprzedaz to wpiszesz w kol. 7 i dopiero wtedy zaplacisz podatek

    Darek

  • 3. Data: 2003-09-29 18:35:43
    Od: Przemo <s...@w...pl>

    > Wpisac to w rubryke 10 (wartosc netto) i tak zostawic.
    > Jak sprzedaz to wpiszesz w kol. 7 i dopiero wtedy zaplacisz podatek

    A co w takim przypadku z rejestrem zakupów vat? Nie wpisywać tej kwoty tam
    (kwoty zakupu)?

  • 4. Data: 2003-09-30 06:05:59
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@w...pl>

    > A co w takim przypadku z rejestrem zakupów vat? Nie wpisywać tej kwoty tam
    > (kwoty zakupu)?

    Fakturę zakupu księgujesz w dacie wystawienia faktury (zakładam, że
    stosujesz metodę memoriałową): KPIR kol. 10, VAT odliczasz.

    Generalnie możesz mieć towar na 'stanie' przez cały rok i nic z nim nie
    robisz; w momencie kiedy dokonujesz sprzedaży - księgujesz sprzedaż KPIR
    kol. 7, VAT naliczasz (i ew. płacisz do US).

    PS. Zainwestuj niewielkie pieniądze w jakieś opracowanie w stylu 'Jak
    prowadzić podatkową księgę przychodów i rozchodów' - odpowiedzą Ci tam na
    99% pytań.

    Pozdrawiam
    Łukasz Kaliński

  • 5. Data: 2003-09-30 06:10:47
    Od: "Dariusz Domagała" <b...@i...net.pl>

    Wpisywac

  • 6. Data: 2003-09-30 22:37:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 30 Sep 2003, Łukasz Kaliński wrote:

    >+ Użytkownik "Przemo" <s...@w...pl> [...]
    >+ Fakturę zakupu księgujesz w dacie wystawienia faktury (zakładam, że
    >+ stosujesz metodę memoriałową): KPIR kol. 10, VAT odliczasz.

    ...wKF: VAT odliczasz ("w zasadzie", nie licząc stosiku
    wyjątków) z datą *otrzymania* faktury. Opisy że US umie
    się przytentegować (i np. pójść na pocztę sprawdzić
    kiedy przesyłka z f-rą dotarła) już były !

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 7. Data: 2003-09-30 22:39:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 29 Sep 2003, Przemo wrote:

> [...]
    >+ >
    >+ A co w takim przypadku z rejestrem zakupów vat?
    >+ Nie wpisywać tej kwoty tam (kwoty zakupu)?

    ...jak nie wpiszesz "w miesiącu zakupu lub miesiącu
    następnym"[1] - to ci PRZEPADNIE.

    [1] ...pomijając stosik wyjątków w stylu f-ry za telefon
    oczywiście.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)