  • Data: 2003-07-11 11:17:13
    Temat: Re: główny księgowy TAK czy NIE
    Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Z.C. napisał:

    > Witam
    > Czy w DG ( jednoosobowa DG) pełna księgowość, zatrudnienie ok. 50 osób, z
    > czego księgowością zajmuje się 3 osoby - musi być stanowisko "Główny
    > Księgowy", czy nie.
    > Głównie chodzi o to jak wysłać "Główną Księgową" na zasiłek przedemerytalny
    > (obecnie za młoda - wiek 53 lat, ponad 30 lat pracy).
    > Wiem, że mogła by na taki zasiłek pójść przy zwolnieniu z przyczyn
    > ekonomicznych zakładu pracy (likwidacja stanowiska pracy), ale przecież
    > stanowiska głównego księgowego (chyba) w takim zakładzie nie można
> [...]

    Nie musi być stanowiska Główny Księgowy.
    Glównym księgowym w rozumieniu wszelakich przepisów jest ten kto
    podpisuje bilans w miejscu "sporządził".
    Jeżeli faktycznie wykonuje czynności glównego księgowego to jak
    przychodzi co do czego zostanie za takowego uznany.

    A swoją drogą kto będzie pelnił ta funkcję jak Główna odejdzie?
    Bo stanowisko stanowiskiem ale ktos musi te bilanse podpisywać...
    I musi go do tego wyznaczyć właścicel/organ zarządzający/whatever.

    No chyba że wlaściciel będzie to robił sam, nie ma sprawy.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl