  • 11. Data: 2003-04-29 21:51:42
    Temat: Re: informacja o koncie . Jani druk?
    Od: "Mietek" <m...@p...fm>

    > Zaznaczyć:
    > X - zgłoszenie aktualizacyjne
    > X - zmiana nie spowodowana zmianą US
    > Nie zapomnij napisać NIP w nagłówku. Reszta wynika z opisu formularza.

    czyli bez np. danych personalnych (bo się nie zmieniają)?
    Mietek

  • 12. Data: 2003-04-29 22:01:10
    Od: "kurdebalans" <k...@h...pl>

    Użytkownik "Mietek" <m...@p...fm> napisał w wiadomości

    > czyli bez np. danych personalnych (bo się nie zmieniają)?
    > Mietek

    Bez przesady.
    Czytaj dokładnie opis!
    pozdrawiam
    [kurdebalans]

  • 13. Data: 2003-04-29 22:13:22
    Od: "Wioletta Pikorska" <w...@j...com.pl>

    Użytkownik "Mietek" <m...@p...fm> napisał w wiadomości

    > czyli bez np. danych personalnych (bo się nie zmieniają)?
    > Mietek
    ----------------------------------
    ale masz pomysł a skąd bez danych osobowych bedą wiedzieć że to towoje konto
    i od kogo ten NIP-3 tylko po numerze nipu ?
    Wiola

  • 14. Data: 2003-04-29 22:20:53
    Od: "Mietek" <m...@p...fm>

    > ale masz pomysł a skąd bez danych osobowych bedą wiedzieć że to towoje
    konto
    > i od kogo ten NIP-3 tylko po numerze nipu ?

    Dokładnie tak. NIP jest niepowtarzalny i nadawał go sam US
    Przy nadawaniu NIPu podawałem im przecież wszystkie dane osobowe.
    Jeżeli teraz ponownie mam je wypisywać to po co NIP?
    Mietek

  • 15. Data: 2003-04-29 22:29:55
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "Mietek" <m...@p...fm> wrote in message
    > konto
    >
    > Dokładnie tak. NIP jest niepowtarzalny i nadawał go sam US
    > Przy nadawaniu NIPu podawałem im przecież wszystkie dane osobowe.
    > Jeżeli teraz ponownie mam je wypisywać to po co NIP?

    Po to, żeby zweryfikować, czy podany przez ciebie nip zgadza się z i innymi
    danymi.
    Za łatwo się rąbnąć w numerkach.

  • 16. Data: 2003-04-29 22:38:51
    Od: "kurdebalans" <k...@h...pl>

    Użytkownik "Mietek" <m...@p...fm> napisał w wiadomości
    > konto
    >
    > Dokładnie tak. NIP jest niepowtarzalny

    Niestety nie. (to tylko założenie twórców NIP)
    i nadawał go sam US
    Zgadza się.
    Ale jak ma się podatek do zwrotu to dobrze jest mieć np dwa NIP'y no nie?
    Do pewnego czasu NIP był nadawany przez US'y w oparciu o lokalną bazę NIP.
    Zdarzalo się że po weryfikacji taki NIP był anulowany, ale decyzja jako taka
    szła w świat i delikwent świadomie lub nie miał przynajmniej przez jakiś
    czas
    dwa NIP'y. Teraz NIP'y nadaje się po weryfikacji w KEP (Krajowa Ewidencja
    Podatników) i NIP jest tak pewny jak pewne są dane identyfikacyjne. W skali
    całego kraju dane osobowe powtarzają się niestety dosyć często. Pojawiła się
    w bazie NIP kategoria "zweryfikowani" i "prawdopodobnie zweryfikowani"
    i tacy którym trzeba sięgnąć o jedno pokolenie wstecz dalej. Nie rzadkie są
    też przypadki że NIP jest "współwłasnością małżeńską" i bez potwierdzenia
    wydającego NIP US'u nie można ustalić czy NIP należy do żony czy też męża.
    pozdrawiam
    [kurdebalans]

  • 17. Data: 2003-04-29 22:40:25
    Od: "Mietek" <m...@p...fm>

    > Po to, żeby zweryfikować, czy podany przez ciebie nip zgadza się z i
    innymi
    > danymi.
    > Za łatwo się rąbnąć w numerkach.

    skoro łatwo się pomylić w numerze to po jakie licho NIP nadawali w wersji
    numerycznej a nie literowej?
    i po co w takim razie wogóle go nadawali skoro identyfikują mnie po danych
    osobowych?
    Mietek

  • 18. Data: 2003-04-29 22:53:45
    Od: "Mietek" <m...@p...fm>

    > Podatników) i NIP jest tak pewny jak pewne są dane identyfikacyjne. W
    skali
    > całego kraju dane osobowe powtarzają się niestety dosyć często.

    Czyżby? Wśród danych osobowych masz również PESEL
    Chcesz powiedzieć, że w Polsce mamy całą masę Janów Kowalskich urodzonych w
    tym samym dniu tego samego roku i którym nadano taka samą kombinację 5
    ostatnich cyfr?

> [...]

    > wydającego NIP US'u nie można ustalić czy NIP należy do żony czy też męża.
    Jeżeli NIP nie daje jednoznacznego przyporządkowania to od razu niech US
    wywalą go.
    Po co przetwarzać za każdym razem dodatkowych 10 bajtów danych?
    Mietek

  • 19. Data: 2003-04-29 23:09:54
    Od: "kurdebalans" <k...@h...pl>

> [...]
    > wywalą go.
    > Po co przetwarzać za każdym razem dodatkowych 10 bajtów danych?

    Kiedyś spotkałem pana który w numerze PESEL miał zakodowane że jest
    kobietą. Słowa jakimi ten fakt komentował są uważane powszechnie za
    obraźliwe (k... h... p... itp). Przypuśćmy że ten pan ma NIP. Po zmianie
    nru PESEL w końcu na taki by mógł się poczuć prawdziwym mężczyzną
    odbiera mu (temu panu) rozum i jeszcze raz występuje o NIP lub robi
    to za niego płatnik świadczenia (np ZUS). To czy weryfikując NIP
    wystarczy polegać na PESEL'u czy nie? Przy tej robocie też pracują
    ludzie i mają swoje dobre i złe dni.
    Chyba robi się OT.
    [kurdebalans]

  • 20. Data: 2003-04-29 23:28:45
    Od: "Mietek" <m...@p...fm>

> [...]
    > to za niego płatnik świadczenia (np ZUS). To czy weryfikując NIP
    > wystarczy polegać na PESEL'u czy nie? Przy tej robocie też pracują

    Może robi się trochę OT ale za to ciekawie:-)
    W opisanym wypadku wystarczy postawić warunek aby zmiana nr PESEL
    automatycznie dezaktywowała wydany wcześniej NIP albo po prostu następował
    overwrite PESELu i tyle.
    Przyznam, że u podstaw mojej korespondencji leży tak konieczność
    zaktualizowania nr konta spowodowane tylko IBANem i jak pomyślę, że dla
    jednego numeru mam wypełniać ręcznie dwa NIP-3 to mi się odechciewa:-( idę
    spać, może rano będę w lepszym nastroju
    pozdrawiam
    Mietek