  • 1. Data: 2003-04-29 16:33:57
    Temat: kredyt w koncie w aktywach czy w pasywach
    Od: "Maja" <r...@p...onet.pl>

    Witam
    Powiedzcie mi kto ma racje, moj ksiegowy czy bank?
    Moja firma ma rachunek bieżący w banku, w którym ma możliwość dokonywania
    debetu do określonej kwoty np. 200 tys. zł.
    Nie mam odrębnego konta kredytu. Wyciągi też są z jednego konta.
    Każdy wpływ na konto automatycznie zmniejsza zadłużenie.
    Na koniec roku saldo rachunku bankowego wyniosło (-) 100 tys.
    Moj ksiegowy, w bilansie wykazał to w środkach pieniężnych ze znakiem (-),
    ponieważ uważal, że nie byłoby zgodne ze stanem faktycznym wykazanie
    środków pieniężnych na zero a kwoty zadluzenia jako kredytu.
    Natomiast bankowiec, chciałby widzieć w bilansie minusowy stan konta w
    pasywach a nie w aktywach.
    Bardzo prosze o pomoc.

    pozdrawiam Maja

  • 2. Data: 2003-04-29 16:37:00
    Temat: Re: kredyt w koncie w aktywach czy w pasywach
    Od: "Galis" <g...@g...pl>

    Maja wrote:
> [...]
    > wykazanie środków pieniężnych na zero a kwoty zadluzenia jako kredytu.
    > Natomiast bankowiec, chciałby widzieć w bilansie minusowy stan konta w

    w pasywach

    pozdrawiam
    galis

  • 3. Data: 2003-04-29 20:48:37
    Od: "Maja" <r...@p...onet.pl>

    > w pasywach
    >
    > pozdrawiam
    > galis

    w takim razie jesli saldo na wb z 31-12-2002 mam -100 tys. to jaki mam w
    aktywach wykazac stan srodkow pienieznych jesli caly dlug chcesz dac do
    pasywow?
    Maja

  • 4. Data: 2003-04-30 05:34:41
    Od: "Karol" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maja" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > w takim razie jesli saldo na wb z 31-12-2002 mam -100 tys. to jaki mam w
    > aktywach wykazac stan srodkow pienieznych jesli caly dlug chcesz dac do
    > pasywow?

    0 w banku + inne jak masz.

    Karol