  • 1. Data: 2003-04-29 18:19:01
    Temat: PIT-37 dwa pytania
    Od: "Arturo" <a...@w...pl>

    Witam,
    Dzisiaj wysłałem swój PIT-37 listem poleconym. Po poworcie do domu
    przypomniało mi się, że zapomniałem sie na picie podpisać. Co mam w takim
    przypadku zrobić? Jutro wysłać drugi PIT - podpisany, ale jako korygujący?
    Zadzwonić do US?
    Druga sprawa jest, że tak powiem delikatna. Otóż jak co roku przypomina mi
    się, że zalegam US podatek za rok 2000 (rozliczenie w 2001). Za każdym razem
    boję się jednak tam pójść i przypomnieć o tym. Kwota była niewielka - 80
    złootych - i była wynikiem przekroczenia progu podatkowego. W nastepnych
    latach nadwyżkę płaciłem w terminie. Jeden raz (jakiś rok, półotra temu)
    dostałem pismo z US, żebym się u nich stawił. Niestety nie ja odebrałem
    list, a że byłem akurat w podróży służbowej do US się nie stawiłem. Od tego
    czasu nic do mnie nie przyszło. I tu moje pytanie: co i ile czasu jeszcze mi
    grozi? Jaka ewentualna kara może wchodzic w grę (odsetki sobie policzyłem).
    Czy wypada mi z głupia frant wpłacić do US kwotę 80 złotych wraz z
    odsetkami?

    dziękuje i pozdrawiam
    Artur

  • 2. Data: 2003-04-29 19:46:58
    Temat: Re: PIT-37 dwa pytania
    Od: "kurdebalans" <k...@h...pl>

    Użytkownik "Arturo" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przypadku zrobić? Jutro wysłać drugi PIT - podpisany, ale jako korygujący?
    US może uznać że nie złożyłeś żadnego zeznania bo dokument bez podpisu jest
    bez wartości. Wyślij jeszcze raz poprawny PIT. Albo złóż ten pit osobiście -
    będzie on wtedy przed tym wadliwym. Napisz na nim "korekta" i nie zapomnij
    dołączyć wyjaśnienie.

    > Zadzwonić do US?
    To nic nie da.
> [...]
    policzyłem).
    > Czy wypada mi z głupia frant wpłacić do US kwotę 80 złotych wraz z

    Ciekawe czy za te lata miałeś jakąś nadpłatę do zwrotu. US mógłby wtedy
    wyrównać rachunki zabierając nadpłatę.
    Jak dostałeś wezwanie z KKS to masz ciepło...
    [kurdebalans]

  • 3. Data: 2003-04-29 21:31:27
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "Arturo" <a...@w...pl> wrote in message news:b8mfsq$1ut8$1@foka1.acn.pl...
> [...]
    > przypadku zrobić? Jutro wysłać drugi PIT - podpisany, ale jako korygujący?
    Wysłać drugi jeszcze raz.
    Dla pewności zadzwoń do US.

> [...]
    policzyłem).
    > Czy wypada mi z głupia frant wpłacić do US kwotę 80 złotych wraz z

    Wypada. Bo jak się dorwą do ciebie to będzie znacznie więcej niż odsetki.
    I na wpłacie zaznacz za jaki rok. Bodajże 00R powinieneś napisać.