  • 1. Data: 2005-02-20 17:34:31
    Temat: jak korygować zapisy w kpir dotyczące poprzednich m-cy
    Od: "wojtek" <j...@w...pl>

    Jak powinienem w grudniu dokonać korekty - gdzie wpisać kwote kosztów
    dotyczacych ubezpieczenia samochodu zaplaconą w czerwcu, którą zapomnialem
    zaksięgować w czerwcu? Czy mam dopisać w ksiązce w czerwcu czy w grudniu?

    A jesli w grudniu 2003 korygowałem amortyzację za caly rok, to czy w książce
    powinienem skorygowac zapis w każdym m-cu osobno- jesli tak, to w jaki
    sposób- skreślić i napisac poprawną? Ja wypełnaim tabelki w excell i je
    drukuję. Wydrukowałem więc ksiązke z takimi kwotami jakie powinny być, bez
    żadnych skresleń, ale nie weim czy tak jest dobrze.

  • 2. Data: 2005-02-20 18:33:50
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "wojtek" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Jak powinienem w grudniu dokonać korekty - gdzie wpisać kwote kosztów
    > dotyczacych ubezpieczenia samochodu zaplaconą w czerwcu, którą zapomnialem
    > zaksięgować w czerwcu? Czy mam dopisać w ksiązce w czerwcu czy w grudniu?

    Nie ma przeciwskazan, aby to dopisac w grudniu.

> [...]
    > drukuję. Wydrukowałem więc ksiązke z takimi kwotami jakie powinny być, bez
    > żadnych skresleń, ale nie weim czy tak jest dobrze.

    Jest bardzo wazne, aby ten wydruk byl zgodny ze zlozonymi pitami-5.... Jak
    nie skladales, to jest OK, tak jak zrobiles. Jak skladales to masz dwa
    wyjscia, albo zostawic ten nowy wydruk i skorygowac wszystkie pity-5, albo
    dopisac to wszystko "dowodem wewnetrznym" w grudniu.

    Prawidlowe wydaje mi sie jednak korygowanie odrebnie kazdego z miesiecy.

    marekz

  • 3. Data: 2005-02-20 20:38:45
    Od: "wojtek" <j...@w...pl>

    Użytkownik "MarekZ" <m...@w...irc.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wyjscia, albo zostawic ten nowy wydruk i skorygowac wszystkie pity-5, albo
    > dopisac to wszystko "dowodem wewnetrznym" w grudniu.

    Składałem korekty wszystkich błędnych miesięcznych PIT-ów. I w takim razie
    czy na moim wydruku kpir kwoty amortyzacji mam miec takie jak po korektach,
    czy takie jak były pierwotnie, a np. w grudniu dowoedrm wewnętrznym dokonac
    zaksięgowania korekty??

  • 4. Data: 2005-02-20 22:27:47
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

> [...]
    > korektach,
    > czy takie jak były pierwotnie, a np. w grudniu dowoedrm wewnętrznym

    Zeby bylo "idealnie" powinienes miec dwie wersje: pierwsza, ta z przed
    momentu naniesienia poprawek (bo w kazdym miesiacu powinienes wydrukowac na
    koniec miesiaca o ile pamietam wersje papierowa, i ten stary wydruk bedzie
    dowodem, ze to robiles) oraz nowy wydruk zgodny ze skorygowanymi pitami-5.
    Wiem, ze to co pisze brzmi durnie, ale nie wiadomo, kiedy panstwo sie
    znajdzie na skraju bankructwa (ostatnio uratowalo nas umocnienie PLN, ale
    bez konca mocny nie bedzie, bo stop procentowych nie da sie dlugo trzymac
    tak wysoko, a jak beda trzymac, to panstwo zbanktrutuje z innych powodow
    ...:) i byc moze mozna sie spodziewac zmuszania aparatu skarbowego do
    podejmowania roznych dziwnych akcji. A jezeli juz nie chcialbys sie poddawac
    paranoi, i chcialbys posiadac tylko jeden wydruk, to zgodny ze skorygowanymi
    pitami-5.

    pozdrawiam, marekz