  • 1. Data: 2005-02-20 17:46:42
    Temat: sprzedaz nowo kupionego samochodu...
    Od: "Mlody" <m...@i...pl>

    Samochod nalezy do firmy. Chca go sprzedac po
    baaaardzo korzystnej cenie. Niestety wylozenie takiej
    kwoty na dzien dzisiejszy jest mozliwe tylko jako "inwestycja".
    (Kupic po to zeby sprzedac szybko i drozej)
    Uslyszalem od znajomych ze w takiej sytuacji
    nalezy posiadac samochod przez minimum rok bo inaczej
    podatek od jego sprzedazy bedzie bardzo wysoki.
    Nie znam sie wogole na prawie podatkowym i nie mam nawet
    pojecia gdzie szukac takich informacji.
    Probowalem na mf.gov.pl ale nic z tego (pogubilem sie),
    przegooglalem archiwum tej grupy i tez nie znalazlem
    odpowiedzi.
    Gdyby ktos mogl wspomoc rada, wyjasnieniem badz linkiem
    do przepisow ktore to reguluja bylbym bardzo wdzieczny.

    --------
    Pozdro
    Mlody

    (laik)

  • 2. Data: 2005-02-20 17:57:11
    Temat: Re: sprzedaz nowo kupionego samochodu...
    Od: "Alex" <d...@n...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Mlody" <m...@i...pl> napisał:

> [...]
    > Uslyszalem od znajomych ze w takiej sytuacji
    > nalezy posiadac samochod przez minimum rok bo inaczej
    > podatek od jego sprzedazy bedzie bardzo wysoki.

    Może się mylę, ale chyba nie ma czegoś takiego, jak
    "Podatek od sprzedaży".

    Czy bardzo wysoki to zależy od tego, jaka będzie różnica
    między ceną zakupu i ceną późniejszej odsprzedaży.

    Zakładając że kupiłeś za 10.000zł a sprzedajesz za 30.000zł to
    zarabiasz na tym 20.000zł - i od tej kwoty płacisz podatek
    dochodowy.

  • 3. Data: 2005-02-20 18:05:51
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Mlody wrote:
    > Uslyszalem od znajomych ze w takiej sytuacji
    > nalezy posiadac samochod przez minimum rok bo inaczej
    > podatek od jego sprzedazy bedzie bardzo wysoki.

    Chyba pół

    Różnicę w cenie zakupu i sprzedaży będziesz musiał doliczyć do swoich
    dochodów.

  • 4. Data: 2005-02-20 18:14:01
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Sun, 20 Feb 2005 18:46:42 +0100, Mlody napisał(a):

    > Samochod nalezy do firmy. Chca go sprzedac po
    > baaaardzo korzystnej cenie. Niestety wylozenie takiej
    > kwoty na dzien dzisiejszy jest mozliwe tylko jako "inwestycja".
    > (Kupic po to zeby sprzedac szybko i drozej)
    [ciach]
    > Gdyby ktos mogl wspomoc rada, wyjasnieniem badz linkiem
    > do przepisow ktore to reguluja bylbym bardzo wdzieczny.

    Rozumiem że sprzedaje firma a kupuje osoba fizycznia nie prowadząca DG.
    Nie rok tylko pół roku - wtedy nie płaci się podatku dochodowego.
    Wcześniejsza sprzedaż będzie skutkować zapłatą ( oprócz PCC ) podatku
    dochodowego od rożnicy między ceną sprzedaży a ceną zakupu powiększoną o
    ewentualne wydatki na ulepszenia.
    Wszystko w Ustawie o Podatku dochodowym od osób fizycznych Art.10 ust.1 pkt
    8.

    --
    Mieczysław
    ----

  • 5. Data: 2005-02-20 19:11:34
    Od: "Mlody" <m...@i...pl>

    Dziekuje wsystkim za pomoc...

    --------
    Pozdro
    Mlody

  • 6. Data: 2005-02-21 07:55:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 20 Feb 2005, Mlody wrote:

    >+ Samochod nalezy do firmy. Chca go sprzedac po
    >+ baaaardzo korzystnej cenie. Niestety wylozenie takiej
    >+ kwoty na dzien dzisiejszy jest mozliwe tylko jako "inwestycja".

    ...kręcisz... ;)

    >+ (Kupic po to zeby sprzedac szybko i drozej)
    >+ Uslyszalem od znajomych ze w takiej sytuacji
    >+ nalezy posiadac samochod przez minimum rok bo inaczej
    >+ podatek od jego sprzedazy bedzie bardzo wysoki.

    Powiedzmy że sobie luzem podywaguję - bo podałeś STANOWCZO
    za mało danych.

    Taka sytuacja jest możliwa: jeśli samochód był kupiony
    "bez VATu" a jest to samochód osobowy który docelowo
    ma być sprzedany nieVATowcowi - to przed upływem *pół*
    roku pomysł jest rzeczywiście nie tentego... ;)
    Bo trzeba doliczyć VAT.... a odliczony nie był.
    Przy sprzedaży VATowcowi nietentego ;) jest na kwotę
    połowy VATu (bo połowę odliczy).

    Zdaje się iż możliwość "dołożenia" 11% lub 22% VATu do ceny
    została dotąd przemilczana :)

    A "inwestycja" oznacza ST - nabyty na WŁASNE potrzeby
    własnie (a nie "na odsprzedaż" !).
    Zresztą handel (czyli "zakup na odsprzedaż") też wymaga
    dołożenia VATu do ceny sprzedaży....

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)