  • Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    From: Wojciech Bancer <p...@p...pl>
    Subject: Re: jak nie byc zatrudnionym na czarno?
    Date: Wed, 1 Aug 2012 15:19:10 +0200

    On 2012-08-01, RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> wrote:

    [...]

    > GDZIE tu jest jakakolwiek bufonada? Jest proste stwierdzenie faktów.
    > Od samego początku piszę, że kupujący ma się chronić umową a ty stale
    > chcesz praw majątkowych, które kupującemu nic nie dają istotnego.

    Przekazanie p.m. przekazuje pakiet. Prosto.

    Fakt, że CZĘŚĆ uprawnień można przekazać w umowach licencyjnych nie zmienia
    faktu, że p.m. coś daje PONAD to co sugerujesz, ich przekazanie jest prostsze,
    zabezpieczają nabywcę przed większością ograniczeń (np. głupimi lock-inami)
    i tym że nie mają "defaultowo" okresu ważności 5 lat (większość umów licencyjnych
    jakie widziałem nie ma określonego terminu, chyba że to subskrybcja z określonym
    czasem).

    A skoro można zabezpieczyć się, licencjonując tylko istotne z własnego punktu
    widzenia fragmenty kodu (co również pisałem, a ty olałeś) powoduje że nie ma
    powodów, by sobie nadmiernie skomplikowanymi umowami życie utrudniać, tym
    bardziej że w licencji musisz np. przewidzieć że dany autor postanowi sobie
    zrobić coś niestandardowego (np. zascramblować kod który normalnie występuje
    w postaci jawnej). Przy przekazaniu p.m. praktyka pokazuje że takich kombinacji
    nie ma.

    A z drugiej strony, po co Tobie, jako autorowi możliwość rozpowszechniania
    strony czy aplikacji AIR jakiejś firmy, obrandowanej itd?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl