  • Data: 2012-08-08 12:41:24
    Temat: Re: jak nie byc zatrudnionym na czarno?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Konrad Karpieszuk wrote:

    > czyli rozumiem, ze to ja bede musial zaplacic podatek, tak?

    tak, skoro wykazukesz dochod to musisz od niego zaplacic podatek.
    Normalnie placisz go "ratami" w postaci zaliczek zabieranych ci
    przymusowo przez pracodawce. Teraz taki przypadek nie wystapil, bo nie
    maszs dokumentacji swiadczacej o tym, ze cokolwiek ci potracono na zaliczke.
    Teraz doplacisz, ale jak sie okaze, ze cos jednak bylo potracane to po
    dostaniu pit-11, zrobisz korekte wykazesz te zaliczki i wyjdzie ci zwrot.
    No a jak nic nie bylo potracane i dostales brutto, no to przeciez ten
    podatek nalezal sie tak czy siak. Do kwietnia mozesz sie cieszyc, ze
    dostales wiecej niz powinienes.

    > skladam deklaracje, wpisuje ze od tego czlowieka na umowe o dzielo dostalem
    > powiedzmy 10 tys zl i nie wiem czy wplacil zaliczke na podatek wiec sam
    > musze od tych 10tys zl zaplacic podatek, tak? dopiero jak dostane pit to
    > po korekcie odzyskuje podatek, zgadza sie?

    jak wyzej, tak.
    z tym, ze jak dostales do reki brutto, to oczywiscie wyjdziesz na zero.

    > dodam jeszcze - bo nie wiem czy to nie komplikuje sprawy - ze czlowiek ten
    > twierdzi ze ma firme zarejestrowaną na cyprze (ale pieniadze przelewa z
    > prywatnego konta, wiec chyba nie bedzie to mialo znaczenia bo domniemana
    > umowa, ktorej podpisania nie moge sie doczekac jest teoretycznie miedzy
    > mną a nim i nic musze wiedziec gdzie jest zatrudniony czy prezesem jakiej
    > firmy jest)

    1.
    to jak podpisales umowe z firma cypryjska to oni nie maja obowiazju
    odprowadzania zaliczek i musisz sie liczyc z tym, ze ty zaplacisz go
    teraz, bo do reki dostales brutto.

    Gotfryd, pamietasz jak to teraz jest z placeniem miesiecznych zaliczek?

    2.
    skoro nie masz tresci umowy, to niczego dowodzic na tej podstawie nie
    mozesz.
    Rownie dobrze on moze twierdzic, ze od poczatku wiedziales, ze
    podpsiujesz umowe z firma na cyprze.

    z trzeciej znowu strony mozesz isc do sadu pracy i na upartego
    twierdzic, ze to umowa o prace. Nie ma papierow nic nie da sie dowiesc.