    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: jak rozliczyć sponsorowanie amatorskiej druzyny?
    Date: Tue, 14 Mar 2006 00:57:52 +0100

    On Mon, 13 Mar 2006, mateusz wrote:

    > 1. w jaki sposób firma może rozliczyć sobie przekazanie pieniędzy amatorskiej
    > drużynie, grającej w amatorskiej lidze?
    > Poniewaz i liga i drużyna sa amatorskie nie ma mozliwości potwierdzenia wpłaty
    > fakturą itd...

    Czegoś nie rozumiem.
    Jak biorą pieniądze, to powinni być podatnikiem CIT! (no chyba
    że do własnej kieszeni, wtedy albo darowizna albo PIT, ale do odliczenia
    nie upoważnia).
    Na mój gust, albo są "inną jednostką organizacyjną", na przykład
    stowarzyszeniem lub fundacją (może kluby sportowe są osobnym rodzajem
    prawnym takiej "jednostki", nie wiem, ale nie sądzę) i spokojnie mogą
    wystawić dokument, albo ktoś się prosi o kłopoty...

    > 2. w jaki sposób firma może rozliczyć sobie przekazanie pieniędzy na koszulki dla
    > takiej drużyny? Jeżeli byłoby to lepsze wyjście - firma może sama takie koszulki
    (ze
    > swoim logo) kupić i przekazać drużynie.

    Hm... to już lepiej (w razie uznania że coś jest nie tak co najwyżej
    mamy darowiznę małej wartości...).

    Ale popatrz na to tak: jak zawierasz z kimś umowę, to ten ktoś musi
    być "osobą". Osobą fizyczną, osobą prawną lub takim tworem pt. "ułomna
    osoba prawna", czyli czymś co ma zdolność prawną - zdolność do zawierania
    umów.
    Ten "ktoś" - czyli "drużyna" musi mieć określoną formę, ujętą
    w przepisach, a jak otrzymuje pieniądze to łapie się na etat
    podatnika ;) - mimo że podatku wcale płacić nie musi!
    A wtedy już jest dobrze, niezależnie czy dostaną pieniądze czy koszulki.

    > wydatki...W koszty promocji? Reklamy i reprezentacji?

    Ja bym się zastanowił czy to nie reklama publiczna.
    Koszulki z logo nie kwalifikują się do noszenia "tak sobie", służą
    do noszenia powiedzmy "służbowo". A służbowość sprowadza się do
    tego że są wystawiane publicznie na widok :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)