    From: "Nasztata" <n...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: jak rozliczyć sponsorowanie amatorskiej druzyny?
    Date: Tue, 14 Mar 2006 11:24:55 +0100

    > Czegoś nie rozumiem.
    > Jak biorą pieniądze, to powinni być podatnikiem CIT! (no chyba
    > że do własnej kieszeni, wtedy albo darowizna albo PIT, ale do odliczenia
    > nie upoważnia).
    > Na mój gust, albo są "inną jednostką organizacyjną", na przykład
    > stowarzyszeniem lub fundacją (może kluby sportowe są osobnym rodzajem
    > prawnym takiej "jednostki", nie wiem, ale nie sądzę) i spokojnie mogą
    > wystawić dokument, albo ktoś się prosi o kłopoty...

    Niekoniecznie. Jeśli to zespół amatorów to pewnie jakaś zbieranina kolegów,
    którzy postanowili razemn zagrać w jakiejś lidze organizowanej przez kogoś
    tam, np. przez TKKF. W tej sytuacji wydaje mi się, że kwit za wpisowe będzie
    od tego organizatora. Pytanie, czy dla firmy będzie kosztem a dla grających
    przychodem.

    Co do klubów sportowych, to jeśli chcą uczestniczyć we współzawodnictwie
    sportowym i być zrzeszone w Polskim Związku Czegośtam, to muszą być albo
    spółkami akcyjnymi albo stowarzyszeniami (innej drogi nie ma), a jak nie
    chcą aż tak poważnie w tym uczestniczyć, to nic nie muszą (chyba)

> [...]
    > mamy darowiznę małej wartości...).
    >
    > Ale popatrz na to tak: jak zawierasz z kimś umowę, to ten ktoś musi
    > być "osobą". Osobą fizyczną, osobą prawną lub takim tworem pt. "ułomna
    > osoba prawna", czyli czymś co ma zdolność prawną - zdolność do zawierania
    > umów.
    > Ten "ktoś" - czyli "drużyna" musi mieć określoną formę, ujętą
    > w przepisach, a jak otrzymuje pieniądze to łapie się na etat
    > podatnika ;) - mimo że podatku wcale płacić nie musi!
    > A wtedy już jest dobrze, niezależnie czy dostaną pieniądze czy koszulki.

    To może niech ten sponsor kupi koszulki na siebie i tylko je wypożycza
    zawodnikom na czas meczu.

    > Ja bym się zastanowił czy to nie reklama publiczna.

    Pewnie tak

    > Koszulki z logo nie kwalifikują się do noszenia "tak sobie", służą
    > do noszenia powiedzmy "służbowo". A służbowość sprowadza się do
    > tego że są wystawiane publicznie na widok :)

    I w ten sposób pewnie w ramach limitu mogą być kosztem.

    Nie wiem tylko, co zrobić z przychodem graczy. Można ew. wskazać, że w
    zamian za to, że firma opłaciła im wpisowe oni grają w tych koszulkach
    robiąc za żywą reklamę. I co to umowę trzeba spisywać. Ale czy to jest
    ekwiwalentne? (No bo jeszcze urząd stwierdzi, że miało miejsce jakieś
    nieodpłatne świadczenie zawodników na rzecz firmy, że ganiali w tych
    koszulkach z logo - nie no te przepisy to jakiś koszmar)

    tp