    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: jak rozliczyć sponsorowanie amatorskiej druzyny?
    Date: Tue, 14 Mar 2006 16:17:28 +0100

    On Tue, 14 Mar 2006, Nasztata wrote:

    > Pewnie tak

    > I w ten sposób pewnie w ramach limitu mogą być kosztem.

    Akurat stawiałem tezę że "bez limitu" :)
    Znaczy jako reklama publiczna a nie RiR.

    > Nie wiem tylko, co zrobić z przychodem graczy.
    [...]
    > koszulkach z logo - nie no te przepisy to jakiś koszmar)

    Zgoda :(
    Jeśli firma ma poprzestać TYLKO na koszulkach to mi wychodzi:
    - albo zawodnicy dostają darowiznę, w limicie więc bez podatku
    ale nie KUP dla firmy
    - albo zawodnicy korzystają w celach reklamowych, jak się uchylić
    od przychodu zarówno ich ("za korzystanie z koszulek") jak
    i firmy ("za korzystanie z reklamy") nie mam pojęcia

    Tak patrząc na szybko najprościej wygląda zlecenie zawodnikom reklamy
    w ramach zawodów poprzez noszenie koszulek: dostają po 5 zł, tyle
    mają przychodu, firma płaci, wszystko jest KUP... :>
    Mylę się ?? :) (ale od zlecenia jest ZUS!!!)

    Brakuje jakiejś formy typu "własna działalność statutowa", jak
    przy stowarzyszeniu ale jednoosobowo (każdy zawodnik sam sobie) :]
    Podobnie jak osoba A chce wyświadczyć usługę osobie B to najlepiej
    wziąć do tego firmę C która wszystko rozliczy podatkowo, żeby osoba
    A czasem pod ZUS z DG nie podpadła.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)