  • 1. Data: 2012-03-06 17:04:17
    Temat: jak uwzglednic dużą zaliczke w podatku na PIT-cie?
    Od: Konrad Karpieszuk <k...@g...pl>

    witam

    tworze strony internetowe na umowy o dzielo. w marcu 2011 podpisalem
    kolejna umowe na zrobienie strony, strona nadal nie jest zrobiona, umowe
    caly czas korygujemy przesuwajac termin wykonania i zakres prac.

    problem w tym ze w w ciagu 2011 roku z tytulu tej umowy przelano mi na
    konto w kilku transzach lacznie ~15 tys zl. zleceniodawca mowi ze to byly
    zaliczki i ze za poprzedni rok nie wystawi mi PIT-a 11, bo umowa nie
    zostala jeszcze wykonana. ze skonczymy te umowe w 2012 roku i PIT wystawi
    mi dopiero w przyszlym roku za 2012 i bedzie w nim podana cala kwota z
    dwoch lat prac.

    czy to wszystko ma sens? czy musze te zaliczki jakos uwzglednic w
    zeznaniu podatkowym za 2011 czy dopiero w przyszlym roku ujac zaliczki z
    2011 i ostateczna zaplate z 2012?

    --
    pozdrawiam, Konrad Karpieszuk
    http://tradematik.pl - wtyczka do WordPress

  • 2. Data: 2012-03-06 17:29:59
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-03-06, Konrad Karpieszuk <k...@g...pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > zostala jeszcze wykonana. ze skonczymy te umowe w 2012 roku i PIT wystawi
    > mi dopiero w przyszlym roku za 2012 i bedzie w nim podana cala kwota z

    I moim zdaniem tak jest prawidłowo.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 3. Data: 2012-03-06 18:59:59
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 03/06/2012 06:29 PM, Wojciech Bancer wrote:
    > On 2012-03-06, Konrad Karpieszuk<k...@g...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > I moim zdaniem tak jest prawidłowo.

    A zalozmy, ze umowa skonczy sie w roku 2020? Do tego czasu podatek sie
    nie nalezy, mimo otrzymywanych zaliczek?

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 4. Data: 2012-03-06 19:01:32
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 3/6/2012 11:04 AM, Konrad Karpieszuk wrote:
> [...]
    >
    > czy to wszystko ma sens? czy musze te zaliczki jakos uwzglednic w
    > zeznaniu podatkowym za 2011 czy dopiero w przyszlym roku ujac zaliczki z

    po mojemu nie ma to sensu.
    jak nie prowadzisz DG to zaliczka to są pieniądze postawione do twojej
    dyspozycji i z twojej strony nalezy sie podatek a od drugiej strony
    pobranie zaliczki.
    Czy US sie jemu dobierze do d... czy nie to w zasadzie nie twoj problem
    i teraz juz niczego nie zmieni bo rok sie skonczyl
    jak ci przysle pita to i tak z samymi zerami
    na pit-37 otrzymane kwoty bym wykazal i zaplacil od tego podatek.

    dawniej jak rok.

  • 5. Data: 2012-03-06 19:27:29
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-03-06, Wojciech Bancer <p...@p...pl> wrote:

    [...]

    > I moim zdaniem tak jest prawidłowo.

    Po przeanalizowaniu, wycofuję się z mojej opinii.

    Byłoby to prawidłowe w ramach DG. W przypadku umów o dzieło/zlecenie/o pracę
    nie rozliczanych w ramach DG obowiązuje metoda kasowa, więc moment powstania
    przychodu to moment otrzymania pieniędzy.

    Podstawa: Art. 11, ustawa o podatku dochodowym od os. fizycznych:

    "1. Przychodami, z zastrzeżeniem art. 14-15, art. 17 ust. 1 pkt 6, 9 i 10
    w zakresie realizacji praw wynikających z pochodnych instrumentów
    finansowych, art. 19 i art. 20 ust. 3, są otrzymane lub postawione
    do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości
    pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych
    nieodpłatnych świadczeń."

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 6. Data: 2012-03-06 19:28:19
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-03-06, Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org> wrote:

    [...]

    > A zalozmy, ze umowa skonczy sie w roku 2020? Do tego czasu podatek sie
    > nie nalezy, mimo otrzymywanych zaliczek?

    W przypadku DG - IMHO nie, bo zaliczki nie są przychodem (są przychodem
    w VAT). W przypadku opisanym jak wyżej, to się już wycofałem. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 7. Data: 2012-03-06 19:46:12
    Od: Konrad Karpieszuk <k...@g...pl>

    Dnia Tue, 06 Mar 2012 13:01:32 -0600, witek napisał(a):
    > dawniej jak rok.

    niestety na haslo 'gotfryd' najnowsze posty pokazuja sie z 2009 roku.

    http://bit.ly/xWBp7r

    czy mozesz jakos naprowadzic?

  • 8. Data: 2012-03-06 20:52:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 6 Mar 2012, Konrad Karpieszuk wrote:

> [...]
    > zostala jeszcze wykonana. ze skonczymy te umowe w 2012 roku i PIT wystawi
    > mi dopiero w przyszlym roku za 2012 i bedzie w nim podana cala kwota

    Nie ma sensu, moim zdaniem to jest bład gruby.
    Chyba na .prawo znajdziesz relatywnie niedawny watek, w ktorym w koncu
    zajarzylem "logike" takiego pomyslu: otóz strony wziely i wrzucily
    do jednego worka:
    - zaliczke NA WYDATKI
    oraz:
    - zaliczke NA WYNAGRODZENIE

    Prawda najprawdziwsza - zaliczka na wydatki jak najbardziej nie stanowi
    przychodu zleceniobiorcy.
    Tyle, ze zapis KC jest prosty i jasny: tych pieniedzy nie wolno
    "uzywac" w zadnym innym celu.
    Jak ktos kombinuje w ten sposob, ze wyplacone pieniadze traktuje
    jako zaliczke na wydatki, to po prostu zaklada ze kontroli nie
    bedzie badz (jak bedzie) to nie zada prostego pytania: NA CO.
    Jak kontroler umie doliczyc do trzech, to obu stronom takie
    kombinowanie sie nie oplaci (a czepiac sie mozna na wiele sposobow,
    gdzies w sieci jest opis jak US lupnal "przychodem z nieodplatnego
    swiadczenia" z tytulu nieoprocentowanej pozyczki).

    A zaliczka NA WYNAGRODZENIE oczywiscie jest opodatkowana, przepis
    juz byl :)

    Obudz zleceniodawce, niech sobie nie zrobi krzywdy.

    pzdr, Gotfryd
    (bez pliterek)

  • 9. Data: 2012-03-06 21:16:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > niestety na haslo 'gotfryd' najnowsze posty pokazuja sie z 2009 roku.
    >
    > http://bit.ly/xWBp7r
    >
    > czy mozesz jakos naprowadzic?

    ...pozwole sobie... ;)

    Chodzi o post:
    Subject: Re: zajęte wynagrodzenie

    Bylo na .prawo, ale jedna z galezi byla FUTowana na .podatki.
    Bledne jest zalozenie, ze szukac nalezy przez groups.google :]

    Chyba nie godzi sie wyrazac opinii o dzialaniu szukania w groups.google ;)
    Ono NIGDY nie działało rewelacyjnie, jako tako było krótko po przejęciu
    od dejanews, choć wtedy był poważny problem z pliterkami (po pierwsze
    jak strony kodowe postu i zapytania nie pasowały to nie znajdowal,
    a po drugie rózne serwery mialy najwyrazniej zapisy z roznymi stronami
    kodowymi i zalezalo na ktorym serwerze googla akurat poszlo dane
    szukanie), pozniej troche jeszcze "poszerzala" sie baza ale za to
    "dzieki" tzw. "inteligentnemu szukaniu" miales coraz mniejsze
    szanse znalesc *dokladnie* to czego szukales (wiedziales, jakie slowa
    byly w poscie, ale serwer szukania "wiedzial lepiej").

    A teraz jest tak:
    "The old Google Groups will be going away soon"
    (to z naglowka po rozwinieciu linku ktory podales!)
    Sorry, google postanowilo "przejac" grupowiczow pod swoja "opieke".
    Zapisz sie, zgodz sie na warunki google i wtedy (byc moze) Twoje
    posty da sie odszukac ;>
    Ciekawe, czy (grupowicze) sie dadza :>

    PS: nie, AFAIR NIE MA dobrej, uniwersalnej wyszukiwarki grup.
    Polecam w tej chwili archiwa grup :P i odszukanie wypowiedzi,
    ktore podsmiewuja sie z "backupowania internetu"
    Backupujacy gora :P

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2012-03-06 21:22:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 6 Mar 2012, Wojciech Bancer wrote:

    > On 2012-03-06, Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > W przypadku DG - IMHO nie, bo zaliczki nie są przychodem

    No nie sa.
    Ale mozna zaliczyc przeprawe z USem celem wyjasnienia, co wskazuje
    ze to nie jest *czesciowa zaplata* :]
    (pewnie bedzie: "zapisy w umowie" :))

    > (są przychodem w VAT).

    wKF: obrotem :D

    > W przypadku opisanym jak wyżej, to się już wycofałem. :)

    :)

    pzdr, Gotfryd