  • 1. Data: 2003-08-01 14:37:34
    Temat: jak wypełnić deklarację VAT-7 kiedy nie ma przychodu
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    po raz kolejny poruszę ten wątek, ale poprzednio nikt nie potrafił
    jednoznacznie odpowiedzieć, być może teraz ktoś
    wie jak to zrobić

    a więc

    w maju miałem nadwyżkę VAT 25 zł

    w czerwcu nie miałem sprzedaży, miałem 28 zł kosztów więc przenoszę 25 zł z
    poprzedniego miesiąca w polu 36 i wyliczam 28 za bieżący (oczywiście w polu
    "kwota do przeniesienia na następny miesiąc zostawiam zero)

    w lipcu nie mam sprzedaży więc w polu 43 przenoszę kwotę 28 zł nie
    rozliczoną w czerwcu, w polu 51 wpisuję 27 zł do odliczenia z bieżącego
    miesiąca a w polu 65 nadal zero

    problem w tym, że jeśli zostawiam pole 36 puste to gubię nadwyżkę 25 zł z
    maja - czy w deklaracji ta kwota nie powinna być zachowana ?

    co dalej w sierpni, jeśli mam sprzedaż ? jaką kwotę z poprzedniego miesiąca
    wpisać w polach 36 i 43 ? jeśli w 43 wpiszę 27+28 zł z czerwca i lipca i
    zostawię pole 36 puste, to ginie mi 25 zł z maja - a chyba nie powinno

    czy ktoś może mi powiedzieć jak to w praktyce zrobić ?
    dotychczas przenoszę po prostu kwotę 25 zł w polu 26 do czasu aż mam
    przychód

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 2. Data: 2003-08-01 16:40:47
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    "plusz" <p...@i...usun_spam.pl> wrote in message
    > po raz kolejny poruszę ten wątek, ale poprzednio nikt nie potrafił
    > jednoznacznie odpowiedzieć, być może teraz ktoś
    > wie jak to zrobić
    >

    > a więc .....

    po kolejnym przeanalizowaniu sprawy myślę, że można ją sprowadzić do
    prostszego problemu

    czy w polu 56 (kwota podatku naliczonego do odliczenia) sumujemy wartości z
    pól 36 i 37 (kwota nadwyżki z poprzedniej deklaracji) w przypadku gdy w
    danym miesiącu nie ma sprzedaży ?

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 3. Data: 2003-08-01 17:11:48
    Od: bromden <b...@g...pl.no.spam>

    > po kolejnym przeanalizowaniu sprawy myślę, że można ją sprowadzić do

    wystarczyloby zajrzec do archiwum
    http://www.google.pl/groups?hl=pl&lr=&ie=UTF-8&oe=UT
    F-8&frame=right&th=14892b158fe7900&seekm=ah8ifv%24nt
    %241%40news.gazeta.pl#link8

    --
    bromden[at]gazeta.pl

  • 4. Data: 2003-08-06 09:57:11
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    Użytkownik "bromden" <b...@g...pl.no.spam> napisał w wiadomości

    > wystarczyloby zajrzec do archiwum

    http://www.google.pl/groups?hl=pl&lr=&ie=UTF-8&oe=UT
    F-8&frame=right&th=14892b158fe7900&seekm=ah8ifv%24nt
    %241%40news.gazeta.pl#link8

    no właśnie nie do końca

    bo z tego postu nie wynika co zrobić z nadwyżką z sekcji D1 ? czy jeśli ona
    jest to nadal nie wypełniamy sekcji E ???

    przypadek opisywany w wymienionym wątku jest prosty "na logikę"

    natomiast moim zdaniem ani z ustawy, ani z formularza nie wynika co zrobić z
    nadwyżką z sekcji D1 w przypadku braku sprzedaży

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 5. Data: 2003-08-06 12:32:55
    Od: bromden <b...@g...pl.no.spam>

    > bo z tego postu nie wynika co zrobić z nadwyżką z sekcji D1 ? czy jeśli ona
    > jest to nadal nie wypełniamy sekcji E ???

    vat-7: kwota z poz. 36 jest skladnikiem kwoty w poz. 56,
    nadwyzki sie kumuluja
    zobacz art. 21. ustawy

    --
    bromden[at]gazeta.pl

  • 6. Data: 2003-08-06 13:42:30
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    > vat-7: kwota z poz. 36 jest skladnikiem kwoty w poz. 56,
    > nadwyzki sie kumuluja
    > zobacz art. 21. ustawy

    problem w tym, że z ustawy (oraz wydaje mi się, że z objaśnień Maddy)
    wynika, że 36 jest składnikiem 56 poza przypadkiem art 19 ust 4 (cytuję z
    pamięci)
    nie wiadomo czy w tym przypadku w ogóle nie sumować (czyli w 56 wpisujemy 0)
    czy też zsumować tylko 36 i 37

    :)

    --
    pozdrawiam