    From: "wsm" <w...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: jeszcze raz srodek trwaly
    Date: Mon, 17 Nov 2008 11:03:27 +0100

    [...]
> [...]
    > a przypadajšcš na niš, w okresie połšczenia, sumš odpisów
    > amortyzacyjnych obliczonš przy zastosowaniu metody amortyzacji
    > i stawki amortyzacyjnej stosowanej przy obliczaniu odpisów
    > amortyzacyjnych tego œrodka trwałego.
    > 21. Jeżeli odłšczona częœć zostanie następnie przyłšczona do
    > innego œrodka trwałego, w miesišcu połšczenia zwiększa się
    > wartoœć poczštkowš tego innego œrodka o różnicę, o której
    > mowa w ust. 20.
    > ---
    >
    > Inaczej mówiąc - jeśli stary aparat jest zamortyzowany, to

    Wszystko można przepisami skomplikować, tylko że praktycznie nic z tego w
    rzeczywistości, dla podatnika i budżetu nie wynika. W rezultacie, kwotowo,
    amortyzuję samo body, jak rozumiem. No cóż, zawsze mnie zadziwiała
    mentalność buchalterów. Ale na poważnie - to rozumiem, że przepisy muszą być
    uniwersalne, a to jest przypadek szczególny.
    Dziękuję za wyjaśnienia.
    BTW - przypadkiem "szczególnie ciekawym" jest też nowoczesna drukarka z
    czytnikiem kart pamięci i ekranem LCD do druku zdjęć. Nie jest to
    "urządzenie wielofunkcyjne", ale stricte - drukarka, i może, ale wcale nie
    musi być podłączona i współpracować z komputerem. Więc nie jest to też
    urządzenie "peryferyjne".
    Tak jak dysk do back-upów, stojący oddzielnie, z własnym zasilaniem,
    podłączany do jakiegokolwiek komputera na Ziemi ... Nie zaliczać do śr.
    trw.? Jako archiwum może być "użytkowany" (leżąc w szafie) i dziesięć lat.
    No i wiele innych.
    WSm