  • 1. Data: 2005-12-07 21:17:22
    Temat: kalkulatory netto-brutto, ktore sa do D
    Od: "Piotrek" <p...@p...onet.pl>

    Chce miec 4100 netto, koszt uzyskania 50%. I co mi daja kalkulatory?
    Dla przykladu:

    http://praca.wp.pl/kalkulator.html - 4 555.56 brutto
    http://praca.hrk.pl/hrkfiles/info/calc/c.asp - 4 530,39 brutto,
    http://www.randstad.pl/content/candidate/salary-calc
    ulator/ - 4 530,40 zł
    brutto ale KUP 2 265,20 zł a podstawa do opodatkowania 2 265,00 zł :/

    Na moj chlopski rozum to jest 4 555,56-(4 555,56*50%*20%) = 4 100 PLN.
    Sprawdzilem na kilku innych i oba wyniki wystepuja.

    Kurcze, skad te roznice o ponad 20zl?

    Pozdrawiam,
    Piotrek

  • 2. Data: 2005-12-07 21:33:51
    Temat: Re: kalkulatory netto-brutto, ktore sa do D
    Od: "Maria" <m...@n...pl>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Na moj chlopski rozum to jest 4 555,56-(4 555,56*50%*20%) = 4 100 PLN.
    > Sprawdzilem na kilku innych i oba wyniki wystepuja.

    Bo tam jest liczone 19% podatku. Ale dlaczego to nie wiem.

  • 3. Data: 2005-12-07 21:48:10
    Od: "Piotrek" <p...@p...onet.pl>

    Maria wrote:
    > Bo tam jest liczone 19% podatku. Ale dlaczego to nie wiem.
    Hm, no dobrze. Ja sie faktycznie na tym nie znam... Chce tylko
    wystawic
    rachunek. Liczyc 20% czy 19%? W sumie to zaliczka na podatek, wiec moze
    byc
    tak i tak. Sam nie wiem.

    Druga sprawa - jak to mozliwe, ze 'powazne' portale maja rozbiezne wyniki?

  • 4. Data: 2005-12-07 22:10:16
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    > Hm, no dobrze. Ja sie faktycznie na tym nie znam... Chce tylko
    > wystawic
    > rachunek. Liczyc 20% czy 19%? W sumie to zaliczka na podatek, wiec
    moze

    Proste, 19%

    20% było dwa lata temu (rok?), ale teraz już jest 19% -> jakaś ustawa o
    pod.doch to mówi.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 5. Data: 2005-12-07 22:21:29
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "Maria" <m...@n...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Piotrek" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    ulator/ - 4
    530,40 zł

    Tutaj podstawa opodatkowania dobrze wyszła: 4530,4-2265,2=2265,2
    ale podstawę opodatkowania zaokrągla się do pełnych złotówek, więc
    będzie to 2265,00 zł
    Z tego podatek 19% tj. 430,35 zł - w zaokrągleniu do pełnych dziesiątek
    groszy, czyli 430,40 zł
    netto 4530,4-430,4=4100 zł

    PLN.

    4555,56-2277,78=2277,78 czyli podstawa opodatkowania 2278 zł, z tego
    podatek 19% czyli 432,82 zł czyli 432,80 zł
    netto 4555,56-432,8= 4122,76 zł

    btw. chodzi o umowę o dzieło bez składek zusowskich.
    btw2. od nowego roku i podatek będzie zaokrąglany do pełnych złotówek

  • 6. Data: 2005-12-08 07:36:18
    Od: Andrzej Smereka <a...@p...onet.pl>

    Nikiel ;-) napisał(a):

> [...]
    >
    > btw. chodzi o umowę o dzieło bez składek zusowskich.
    > btw2. od nowego roku i podatek będzie zaokrąglany do pełnych złotówek

    Art. 29. 1. Podatek dochodowy od uzyskanych na terytorium
    Rzeczypospolitej Polskiej przez osoby, o których mowa w art. 3 ust. 2a,
    przychodów:

    1) z działalności określonej w art. 13 pkt 2 i 6-9 oraz z odsetek, z
    praw autorskich lub z praw pokrewnych, z praw do projektów wynalazczych,
    znaków towarowych i wzorów zdobniczych, w tym również ze sprzedaży tych
    praw, z należności za udostępnienie tajemnicy receptury lub procesu
    produkcyjnego, za użytkowanie lub prawo do użytkowania urządzenia
    przemysłowego, handlowego lub naukowego, w tym także środka transportu,
    oraz za informacje związane ze zdobytym doświadczeniem w dziedzinie
    przemysłowej, handlowej lub naukowej (know-how) - pobiera się w formie
    ryczałtu w wysokości 20% przychodu,

    Z tego wynika że ten pierwszy kalkulator jest najlepszy. Liczy zgodnie z
    ustawą.

    Andrzej Smereka

  • 7. Data: 2005-12-09 06:51:45
    Od: "Magdalena B" <mdrudausuńto@poczta.onet.pl>

    > Art. 29. 1. Podatek dochodowy od uzyskanych na terytorium Rzeczypospolitej
    > Polskiej przez osoby, o których mowa w art. 3 ust. 2a,
    CZYLI art. 3 ust. 2a,
    Osoby fizyczne, jeżeli nie mają na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
    miejsca zamieszkania, podlegają obowiązkowi podatkowemu tylko od dochodów z
    pracy wykonywanej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej na podstawie
    stosunku służbowego lub stosunku pracy, bez względu na miejsce wypłaty
    wynagrodzenia, oraz od innych dochodów osiąganych na terytorium
    Rzeczypospolitej Polskiej (ograniczony obowiązek podatkowy).

    --
    <><><><><><><><><><><><><><><><><><><>
    Pozdrawiam

    To tylko moje prywatne opinie

  • 8. Data: 2005-12-09 09:01:46
    Od: "Piotrek" <p...@p...onet.pl>

    Magdalena B wrote:
> [...]

    Hm, dziekuje za pomoc. Niemniej jednak zdania są równie odmienne, co wyniki
    kalkulatorów. Wystawilem rachunek zgodnie z tymi wyliczeniami
    http://www.randstad.pl/content/candidate/salary-calc
    ulator/

    Mam nadzieje, ze mnie ścigać nie będą.

  • 9. Data: 2005-12-09 15:54:06
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl>

    Piotrek napisał(a) w wiadomości: ...
    >Chce miec 4100 netto, koszt uzyskania 50%. I co mi daja kalkulatory?

    brutto->netto da się wyliczyć - trzeba znać przepisy i matematykę
    netto->brutto ze względu na zaokrąglenia podstawy i podatku nie
    zawsze się da - trzeba sprawdzić w odwrotną stronę
    Arek