  • 1. Data: 2003-03-20 08:46:19
    Temat: karta opłaty drogowej a faktura
    Od: "Mariusz" <d...@p...onet.pl>

    Dlaczego poczta polska nie chce wystawiać faktur za karty opłaty drogowej ?

    Mariusz

  • 2. Data: 2003-03-20 12:23:19
    Temat: Re: karta opłaty drogowej a faktura
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Dnia 20-03-2003 09:46, Użytkownik Mariusz napisał:
    > Dlaczego poczta polska nie chce wystawiać faktur za karty opłaty drogowej ?

    Może dlatego że to danina a nie towar/usługa?
    Tak samo nie dostaniesz faktury VAT na znaczki opłat skarbowy i sądowych.
    A dlaczego Ci tak na tej fakturze zależy? Przecież wszelkie tego typu
    opłaty śą wystarczająco udokumentowane jeżeli masz pokwitowanie, ew.
    rachunek.

    Fakturomania?

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2003-03-20 13:00:35
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

> [...]
    > A dlaczego Ci tak na tej fakturze zależy? Przecież wszelkie tego typu
    > opłaty śą wystarczająco udokumentowane jeżeli masz pokwitowanie, ew.

    ------------------------------------
    Maddy pewnie masz racje z tym że nie musi byc faktura za karty opłaty
    drogowej ale ja kupując taką kartę w Stowarzyszeniu Przewożników dostaje
    fakturę.Pewnie jak to mówią co kraj to obyczaj.
    Wiola

  • 4. Data: 2003-03-20 13:58:39
    Od: "Mariusz" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > A dlaczego Ci tak na tej fakturze zależy? Przecież wszelkie tego typu
    > opłaty śą wystarczająco udokumentowane jeżeli masz pokwitowanie, ew.

    A co to za forma "danina" jakoś nie widze tego w ustawie, karta drogowa nie
    jest chyba ani opłatą skarbową ani znaczkem skarbowym a, podatek to też nie
    jest bo można go zaliczyć do kup . Stoważyszenie Przewoźników wcześniej
    wystawiało na karty faktury jako ze jest płatnikiem vat i innego rachunku
    wystawić nie może i ten wydatek można było wliczyć w koszty a chyba kwitka
    z poczty na kartke w kratke nie można???

    Mariusz

  • 5. Data: 2003-03-20 14:24:13
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Dnia 20-03-2003 14:58, Użytkownik Mariusz napisał:
    > Użytkownik "Maddy" <m...@e...com.pl> napisał w wiadomości

    > drogowej ?

    > A co to za forma "danina" jakoś nie widze tego w ustawie, karta drogowa nie
    Danina to termin zasadniczo szerszy niz podatek. Jak dla Ciebie niech
    będzie że to podatek... tyle że pod termin "podatek" juz opłaty skarbowe
    i sądowe sie nie łapią.. ale jak wolisz...

    > jest chyba ani opłatą skarbową ani znaczkem skarbowym a, podatek to też nie
    > jest bo można go zaliczyć do kup . Stoważyszenie Przewoźników wcześniej
    Róże podatki, np. podatek od czynności cywilnoprawych , podatek
    gruntowy, od nieruchomości jest KUP, więc to zaden argument.
    Podatek VAT tez w pewnych okolicznościach może być KUP (np. podatek od
    towarów przekazanych na cele reprezentacji i reklamy).
    Definicja "podatek to cos co nie jest KUP" jest nieprawdziwa.

    > wystawiało na karty faktury jako ze jest płatnikiem vat i innego rachunku
    > wystawić nie może i ten wydatek można było wliczyć w koszty a chyba kwitka
    Może. Na sprzedaż NIEPODLEGAJĄCA VAT (nie mylić ze zwolnioną) równiez
    vatowiec wystawia zwykły rachunek.
    Czy stowarzyszenie przewoźników doliczało VAT do kart?
    Jaka była stawka?

    > z poczty na kartke w kratke nie można???

    A więc jednak fakturomania... to chyba takie rozprzestrzeniające sie
    natręctwo.

    A gdzie jest napisane że potwierdzeniem wydatku musi byc faktura?
    A może fakt że wydatek jest bezsporny - czyli potwierdzony np. kwitkiem
    z poczty - wystarczy aby mozna było go uznac za KUP?
    No i gdzie jest zakaz wypisywania rachunku/pokwitowania na kartce w
    kratkę ? :-)

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 6. Data: 2003-03-20 14:34:44
    Od: "Mariusz" <d...@p...onet.pl>

    rachunku/pokwitowania na kartce w
    > kratkę ? :-)

    A jak powinno wyglądać pokwitowanie i skąd to wiadomo?

    Mariusz

  • 7. Data: 2003-03-20 14:52:25
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Dnia 20-03-2003 15:34, Użytkownik Mariusz napisał:
    > rachunku/pokwitowania na kartce w

    > A jak powinno wyglądać pokwitowanie i skąd to wiadomo?

    Nie ma żadnej okreslonej formy. Tak jak na dobrą sprawę nie ma
    okreslonej formy faktury - są tylko okreslone wymagane informacje.
    Fakture tez mozna ręcznie na kartce w kratkę wypisać.

    Z ogólnych zasad uznania czegos za koszt wynika tylko że musi być jasno
    okreslone kto, komu kiedy i za co zapłacił - Firma ABC poczcie za karty
    opłaty drogowej (czy jak to sie tam nazywa) 100zł 20 marca 2003.

    A wiadomo to ze zdrowego rozsądku - do KUP masz udowodnic że poniosłes
    wydatek.

    Nie wszystko jest w przepisach okreslone co do kropki.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 8. Data: 2003-03-22 11:55:58
    Od: "Michał M." <m...@t...pl>

    Użytkownik "Mariusz" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > rachunku/pokwitowania na kartce w
    >

    > A jak powinno wyglądać pokwitowanie i skąd to wiadomo?

    powiem ci jak wygląda w praktyce, ot zwykła kartka i nagryzmolone na niej
    byle jak podstawowe dane, jak w PRL-u :)

    Pozdrawiam Michał