    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: kasa fiskalna a UoR
    Date: Sat, 03 Jan 2004 09:28:29 +0100

    Użytkownik Wiola napisał:

    > Użytkownik "plissken" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > codziennie.

    Owszem, ale jak najbardziej dopuszczalne. A może inaczej - nie ma
    przepisu który by tego pośredno lub bezpośrednio zakazywał. ;-)

    > Hm...
    > -------------------------------------
    > Czy ja jeszcze śpie ale chyba wystawianie podwójnie dokumentów nie jest
    > uproszczeniem wiec jaki były sens ksiegowania podwójnie sprzedazy no chyba

    Może byc duzym uproszczeniem.
    Wystarczy ze system FK współpracuje z programem do fakturowania,
    wszystkim wystawiamy faktury a kasa fiskalna nie jest osługiwana przez
    system - paragony nie są w systemie rejestrowane.
    Mam dokładnie taki przypadek. Firma sprzedaje okna więc klient który nie
    chce faktury jest ewenementem - 2-3 osoby w skali roku.
    I wtedy łatwiej nam dwoma kliknięciami wyeksportowac wystawione faktury
    do FK niż wklepywać recznie raporty dzienne lub, o zgrozo, poszczególne
    paragony.
    Na dodatek takie księgowanie powoduje, że musimy ręcznie wydłubywać
    sobie dane do rozrachunków jeżeli mamy płatności odroczone lub np.
    przedpłaty, a w moim przypadku mamy takich 90%.

    A ze program potrafi filtrować faktury dla osób fizycznych od tych dla
    przedsiębiorców więc mam rejestr faktur i rejestr faktur do paragonów.
    Ten drugi zgodny z raportem miesięcznym z kasy (można go tez wydrukowac
    z podziałem na dni).
    Ja mysl że gdyby w tym systemie cos było nie tak to w ciągu 4 lat jego
    funkcjonowania (taki system został wprowadzon przez poprzedniego
    księgowego, nota bene biegłego, i ja go kontynuuję bo bardzo upraszcza
    pracę) i kontroli co miesiąc, dwa ktos by sie przyczepił.
    Jak nie US to UKS, który z założenia jest dużo badziej czepliwy.

    Swoja drogą, taka ilość regularnych kontroli naprawde poprawia odpornośc
    na stres. ;-)

    > żeby zawyżyć sprzedaż bo jak inaczej chciałby Pan Marcin to księgować
    > paragon na sprzedaż a fakture na korekte czy odwrotnie .Ten przykład nie
    > jest żadnym uproszczeniem ja też ksieguje tylko paragon jeśli wystawino
    > fakturę na życzenie detalisty i podpinam pod paragon ale robie to w terminie
    W JAKIM terminie?
    Jaki jest termin do zaksięgowania paragonu?

    > ..Ja tylko zastawiałam sie nad sytuacjia gdy część dokumnetów sprzedaży
    > ksieguje codziennie a cześć raz na miesiąc zbiorczo .I to nie w sensie że
    > jest to błąd tylko czy nie jest to zbyt duże uproszczenie.

    Ustawa o rachunkowości pozwala na dość szerokie regulowanie zasad
    prowadzenia ksiąg przepisami wewnetrznymi zakładu, byle stosowac je
    potem konsekwentnie.
    Przepisy dot. KPiR pozwalaja na jeszcze dalej idące uproszczenia.

    A czy przekazywanie dokumentów do biura rachunkowego raz w miesiącu, jak
    najbardziej dopuszczalne, jest zbyt dużym uproszczniem?
    A prowadzenie ksiąg na zasadach biura rachunkowego - zapisy raz w
    miesiacu? Przy kasie fiskalnej nie trzeba nawet mieć osobnego rejestru
    sprzedazy dla celów KPiR.

    No i powiedzmy sobie jaki jest najmniejszy okres rozliczniowy regulowany
    przepisami prawa podatkowego i rachunkowego?
    Bo ja mam dziwne wrażenie że miesiąc. ;-)

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl