    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: kasa fiskalna a UoR
    Date: Sat, 3 Jan 2004 09:13:41 +0100

    On Sat, 3 Jan 2004, Wiola wrote:

    >+ Użytkownik "plissken" <p...@w...pl> [...]
    >+ > Inne rozwiazanie z praktyki Pani Wiolu, firma wogole nie ksiegowala
    >+ > paragonow fiskalnych (zadnych). Tylko ze kazda sprzedaz dokumentowala
    >+ > faktura ;) I do niej przypinala (badz nie) paragony ;) Uproszczenie ?
    >+ Hm...
    >+ -------------------------------------
    >+ Czy ja jeszcze śpie ale chyba wystawianie podwójnie dokumentów nie jest
    >+ uproszczeniem

    Patrząc na poziom komplikacji który byle sklepik potrafi wygenerować :]
    ("ale nie możemy wystawić faktury bo Pani nie powiedziała że będzie
    chciała *przed* zakupem" - kiedy masz prawo żądać jej *po* !)
    świadczy że *może* być uproszczeniem :] !

    >+ wiec jaki były sens ksiegowania podwójnie sprzedazy no chyba
    >+ żeby zawyżyć sprzedaż

    ...no, nie przesadzaj :)
    Można przyjąć koncept że do każdej sprzedaży wystawia się paragon,
    można przyjąć taki że do każdej wystawia się fakturę czy jak tam
    kto chce. Ale "zaliczać" każdą sprzedaż można tylko raz, wedle
    z góry założonej zasady !

    >+ bo jak inaczej chciałby Pan Marcin

    BTW, czy Szanowni Dyskutanci mają zamiar tak rzucać Panami i Paniami,
    czy może ja przeoczyłem jakieś zmiany w usenetowych normach stosowane
    od 1.I. br ?? :)

    [...]
    >+ .Ja tylko zastawiałam sie nad sytuacjia gdy część dokumnetów sprzedaży
    >+ ksieguje codziennie a cześć raz na miesiąc zbiorczo .I to nie w sensie że
    >+ jest to błąd tylko czy nie jest to zbyt duże uproszczenie.

    Postawię pytanie na które nie umiem odpowiedzieć (jak wiesz
    pełnoksięgowiec ze mnie żaden): czy nie wrzucasz do jednego
    worka obowiązku *codziennej ewidencji* z obowiązkiem rozliczania
    *w okresie rozliczeniowym* ?
    Zarówno VAT jak i zaliczkę na podatek rozliczasz miesięcznie.
    Jaki miałby być powód "rozliczania dni", inny niż "bieżące
    ewidencjonowanie" ?
    Co do ewidencjonowania ("bieżącego") - która część księgowości
    miałaby być powodem "wnikania w sprzedaż": podatkowa czy rachunkowa ?
    Co do podatkowej - zakładając że kasa jest uznawana za "urządzenie
    pewne" (podobnie jak przelew bankowy :)) to nie mogę wykoncypować
    powodu dla którego na PK nie miałoby być stosowane to samo założenie
    co na KPiR: przychody z "urządzeń pewnych" nie muszą być "ręcznie"
    osobno gotowe na "kontrolę z zaskoczenia", bo i tak nie da się
    dowodami nic pokombinować :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)