  • 1. Data: 2006-04-21 18:48:40
    Temat: Re: kasa fiskalna raport...
    Od: "news.vogel..pl" <www#goldap..net>

    > zbliza sie dlugi weekend od piatku wyjezdzam i mam problem co zrobic z
    > raportem miesiecznym ? czy moge go wydrukowac w piatek (28.04) ?

    A czy kasa lub drukarka Ci na to pozwoli? Mam 2 kasy datecsu i drukarkę
    posnetu. Zadne nie pozwala wydrukowac raportu miesiecznego w trakcie jego
    trwania. I bardzo dobrze że nie pozwala, bo jest to raport miesieczny (wiec
    obejmujacy miesiąc) a nie okresowy (obejmujący dany dowolny okres miesiąca).
    Raport mozesz dopiero wydrukować 1 maja. A zgodnie z przepisami muszisz go
    chyba wydrukwoać najpóźniej przed dokonaniem pierwszej sprzedaży w miesiacu
    następnym.

    > a co z wplatami ktore dostane na konto 29 i 30 ? czy moge to spokojnie
    > zakonczyc i rozpoczac prace w czwartek (04.05) i drukowac paragony z wplat
    > kwietniowych ? z gory dziekuje za odp.

    Paragony drukujesz do sprzedaży albo do zaliczek (przedpłat, zadatków itp.)
    dla osób nie prowadzących dzialalnosci (nie do wpłat!). Jako że piszesz, że
    w dniach 29-30 nie bedziesz pracował wiec nie bedziesz prowadził sprzedaży i
    nie bedziesz wystawiał paragonów.
    Rozumiem że chodzi o paragony do faktur zaliczkowych (Twoj klient zrobi Ci
    przedpłatę na konto w tych dniach). Fakturę - moim zdaniem - musisz wystawić
    w ciagu 7 dni od dnia wpływu środków na konto, wiec i paragon do niej w tym
    czasie.

    Zgodnie z rozporządzeniem (art. 14.1 rozporządzenia - Dz.U nr 95 pod 798 z
    2005), do przedpłaty, zaliczki, zadatku, raty należy wystawić fakturę
    zaliczkową!

    pozdrawiam, jacenty
    --
    www.goldap.info.pl

    PS. To wyzej to TYLKO jest moje zdanie, nie wykładnia!

  • 2. Data: 2006-04-21 19:15:02
    Temat: kasa fiskalna raport...
    Od: "Langi" <l...@...pl>

    zbliza sie dlugi weekend od piatku wyjezdzam i mam problem co zrobic z
    raportem miesiecznym ? czy moge go wydrukowac w piatek (28.04) ? a co z

    pozdrawiam Paweł

  • 3. Data: 2006-04-21 20:51:46
    Od: "gasper" <g...@p...comp>

    Użytkownik "news.vogel..pl" <www#goldap..net> napisał w wiadomości
> [...]
    > chyba wydrukwoać najpóźniej przed dokonaniem pierwszej sprzedaży w miesiacu

    przecież raport za dany miesiąc można wydrukować w dowolnym momencie
    a Ty to pomyliłeś z dobowym
    raport miesięczny powstanie na podstawie raportów dobowych z danego miesiąca

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2006-04-21 20:57:18
    Od: "Langi" <l...@...pl>

> [...]
    > Raport mozesz dopiero wydrukować 1 maja. A zgodnie z przepisami muszisz go
    > chyba wydrukwoać najpóźniej przed dokonaniem pierwszej sprzedaży w

    kasa pozwoli wydrukuje raport okresowy pelny za dany okres moim wypadku od
    01.04 do 29.04

> [...]
    > przedpłatę na konto w tych dniach). Fakturę - moim zdaniem - musisz
    > wystawić w ciagu 7 dni od dnia wpływu środków na konto, wiec i paragon do

    raczej beda to wplaty od osob nie prowadzacych DG, wiec do paragonu mam
    wystawiac faktury zaliczkowe?
    pozdrawiam

  • 5. Data: 2006-04-21 21:40:45
    Od: Docent <docent@[WytnijTo]w.pl>

    gasper napisał(a):

    > przecież raport za dany miesiąc można wydrukować w dowolnym momencie
    > a Ty to pomyliłeś z dobowym

    Fiskalny raport miesięczny w dowolnym momencie?

    Rozporządzenie MF w sprawie kryteriów i warunków technicznych, którym muszą
    odpowiadać kasy rejestrujące, oraz warunków stosowania tych kas przez
    podatników.

    § 5.
    1. Podatnicy prowadzący ewidencję przy zastosowaniu kas rejestrujących, z
    zastrzeżeniem ust. 2, są obowiązani do:
    [...]
    2) sporządzania raportu fiskalnego dobowego po zakończeniu sprzedaży za dany
    dzień, nie później jednak niż przed dokonaniem pierwszej sprzedaży w dniu
    następnym, oraz sporządzania raportu fiskalnego za okres miesięczny po
    zakończeniu sprzedaży w ostatnim dniu miesiąca, nie później jednak niż
    przed rozpoczęciem sprzedaży w następnym miesiącu,
    [...]

    --
    ~~~~~ Posted by KNode ~~~~~

  • 6. Data: 2006-04-21 21:43:05
    Od: "Langi" <l...@...pl>

  • 7. Data: 2006-04-21 22:21:25
    Od: "gasper" <g...@p...comp>

    Użytkownik "Docent" <docent@[WytnijTo]w.pl> napisał w wiadomości
    > Fiskalny raport miesięczny w dowolnym momencie?

    np. za miesiąc luty 2006 moge wydrukowac kiedy chce z mojej kasy i on zawsze
    będzie taki sam

    co w tym dziwnego?

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2006-04-23 12:17:43
    Od: Docent <docent@[WytnijTo]w.pl>

    gasper napisał(a):

    > np. za miesiąc luty 2006 moge wydrukowac kiedy chce z mojej kasy i on
    > zawsze będzie taki sam

    Nie, będzie się różnił datą wykonania wydruku.
    A zgodnie z przepisami wydruk powinieneś wykonać "nie później niż przed
    rozpoczęciem sprzedaży w następnym miesiącu".

    Chyba, że po 28 lutego 2006 nie prowadziłeś sprzedaży ...

    --
    ~~~~~ Posted by KNode ~~~~~