  • 1. Data: 2006-04-26 10:59:43
    Temat: kasa mieszkaniowa z ojca na syna
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Help!
    Mam zagwozdkę. Rodzina (ach ta rodzina) zadała mi pytanko:

    Czy tata może synowi przekazać środki ze swojej kasy mieszkaniowej (bank
    może dokonać przepisania rachunku z ojca na syna, tu nie ma problemów
    formalnych, w banku pytałam).
    Syn za to kupuje mieszkanie (plus trochę dokłada ze swoich). Nie biorą
    żadnego kredytu.
    Pytanie - czy taki przekazanie nie będzie czasem darowizną opodatkowaną?
    Szukam jakiegoś wyjątku w ustawie ale cos marnie mi idzie poza tym praca
    się wali na łeb.
    Drugie - czy jak syn za te pieniądze kupi mieszkanie, to ojciec nie
    będzie musiał zwracać ulgi? Bo oczywiście wpłaty do kasy tata odliczał
    sobie przez te wszystkie lata.

    Może ktoś ma taki manewr przetrenowany?

    Maddy zapitowana

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 2. Data: 2006-04-26 21:00:33
    Temat: Re: kasa mieszkaniowa z ojca na syna
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 26 Apr 2006, Maddy wrote:

> [...]
    > Pytanie - czy taki przekazanie nie będzie czasem darowizną opodatkowaną?
    > Szukam jakiegoś wyjątku w ustawie ale cos marnie mi idzie

    ...rozumiem że 9,6+19kzł to w tym momencie kropla w morzu?...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2006-04-26 21:07:48
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > ...rozumiem że 9,6+19kzł to w tym momencie kropla w morzu?...

    80 tysięcy :)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 4. Data: 2006-04-26 21:08:40
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > ...rozumiem że 9,6+19kzł to w tym momencie kropla w morzu?...

    A skąd 19k?

    Maddy późnowieczorna więc trochę nie kontaktująca

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 5. Data: 2006-04-26 21:09:37
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Maddy napisał(a):

    > A skąd 19k?
    >
    > Maddy późnowieczorna więc trochę nie kontaktująca

    A, 9,6 wykorzystali dwa lata temu z okazji podarowania samochodu.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 6. Data: 2006-04-27 06:37:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > A skąd 19k?

    "nabycie w drodze darowizny pieniędzy lub innych rzeczy przez osobę
    zaliczoną do I grupy podatkowej w wysokości nieprzekraczającej 9 637 zł od
    jednego darczyńcy, a od wielu darczyńców łącznie nie więcej niż 19 274 zł
    w okresie 5 lat od daty pierwszej darowizny, jeżeli pieniądze te lub
    rzeczy obdarowany przeznaczy na wkład budowlany lub mieszkaniowy do
    spółdzielni, budowę lokalu w małym domu mieszkalnym, budowę domu
    jednorodzinnego albo nabycie lokalu mieszkalnego stanowiącego odrębną
    nieruchomość;"

    Art.4.1.5

    > Maddy późnowieczorna więc trochę nie kontaktująca

    A ja nie odświeżałem swojego serwera, to już nie widziałem :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 7. Data: 2006-04-28 08:35:56
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

> [...]
    > spółdzielni, budowę lokalu w małym domu mieszkalnym, budowę domu
    > jednorodzinnego albo nabycie lokalu mieszkalnego stanowiącego odrębną

    Mamy jednego darczyńcę i jednego obdarowanego i to jest nie do
    przeskoczenia (matka nie żyje, chłopak jest stanu wolnego).

    Ale znalazłam w końcu czego szukałam... kawałek za tym artykułem który
    Ty cytujesz (ślepa musiałam być, bosz, jak byk napisane):

    Art. 4. 1. Zwalnia się od podatku:
    6) nabycie w drodze darowizny praw do rachunku
    oszczędnościowo-kredytowego przez małżonka, wstępnych, zstępnych,
    rodzeństwo oraz osobę pozostającą faktycznie we wspólnym pożyciu
    małżeńskim z posiadaczem rachunku oszczędnościowo-kredytowego w kasie
    mieszkaniowej, pod warunkiem przeznaczenia środków zgromadzonych na tym
    rachunku na cele mieszkaniowe;

    Uff....

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk