  • 1. Data: 2003-12-23 12:28:15
    Temat: kiedy skladka 8,25 % ?
    Od: "Piotr" <n...@n...pl>

    Witam

    Uprzejmie proszę o informację.
    Jak wiadomo od 2004.01 obowiązuje składka zdrowotna 8,25%.

    Czy należy ją naliczyć pracownikom od wynagrodzenia grudniowego wypłacanego w
    styczniu,
    czy dopiero od wynagrodzenia za styczeń wypłacanego lutym ?

    Czy osoby fizyczne na DG płacą 8,25% dopiero w lutym ?

    Z góry dzięki za pomoc.

    Piotr
    http://vatowiec.pl

  • 2. Data: 2003-12-23 12:47:46
    Temat: Re: kiedy skladka 8,25 % ?
    Od: "fart" <a...@w...pl>

    > Czy osoby fizyczne na DG płacą 8,25% dopiero w lutym ?

    W lutym będziesz wpisywał w deklarację za STYCZEŃ 8,25 %

    od 2004 roku .. czyli od stycznia , więc w lutym będzies wpisywał, chyba, że
    jak ja odpisujesz sobie składkę w miesiącu poniesienia kosztów i płacisz ją
    jeszcze w styczniu ... to będzie to miało miejsce w styczniu 2004 ......

    eeeee już nie mieszam :)))))))))

    za grudzień 2003 to 8 %

    pozdrawiam
    fart

  • 3. Data: 2003-12-23 13:12:08
    Od: c...@r...com (ChrisS)

    > Jak wiadomo od 2004.01 obowiązuje składka zdrowotna 8,25%.
    >
    > Czy należy ją naliczyć pracownikom od wynagrodzenia grudniowego
    wypłacanego w styczniu,

    Tak. Zarówno zaliczka podatkowa jak i składka zostaną potrącone już w 2004
    r.

    [...]
    >Czy osoby fizyczne na DG płacą 8,25% dopiero w lutym ?

    Tak. W styczniu opłacamy składkę za grudzień (składki pracowników potrącone
    np. 30 grudnia też są wpłacane przez płatników do ZUS dopiero w styczniu).

    ChrisS

  • 4. Data: 2003-12-28 22:45:36
    Od: "latet" <n...@n...pl>

    > Tak. W styczniu opłacamy składkę za grudzień (składki pracowników
    potrącone
    > np. 30 grudnia też są wpłacane przez płatników do ZUS dopiero w styczniu).

    A w kwestii tego, ze nadal odliczac mozna tylko 7,75% nic sie nie zmienilo?

    Dzieki,

    latet